Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

مصرف بالای دستمال توالت و آثار زیان‌بار زیست‌محیطی آن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس یک گزارش جدید هر کانادایی در طول عمر خود ۳۶۰ کیلومتر دستمال توالت مصرف می‌کند و سالانه میلیون‌ها درخت برای تولید دستمال مصرفی شهروندان قطع می‌شوند.

شرکت تجهیزات بهداشتی QS Supplies با بررسی اطلاعات آماری متوجه شده که سالانه بطور میانگین ۲٬۰۸۸٬۳۹۹ درخت در کانادا برای تولید دستمال توالت قطع می‌شوند.

در این گزارش آمده: «این تعداد درخت بیش از یک میلیون هکتار جنگل‌ ارزشمند را شامل شده و سبب ورود بیش از ۲۶ میلیون تن دی‌اکسیدکربن به جو می‌شود. همچنین ۹۰٪ مساحت به زمین بایر تبدیل خواهد شد.»

این شرکت از داده‌هایی نظیر جمعیت، امید به زندگی و میانگین مصرف دستمال توالت در کشورهای مختلف، برای تهیه گزارش استفاده کرده است.

این گزارش به فرهنگ عرب‌ها، آسیایی‌ها، اسپانیایی‌ها و آفریقایی‌ها نیز می‌پردازد. بر این اساس برخی از کشورها ، از جمله مسلمانان، شست‌وشو با آب را بجای دستمال توالت انتخاب می‌کنند که موجب کاهش مصرف آن شده است.

همچنین در نواحی جنوبی اروپا، آفریقا و جنوب‌شرق آسیا از آب برای نظافت استفاده شده و دستمال توالت را برای خشک کردن مصرف می‌کنند.

استفاده از دستمال توالت می‌تواند به ایجاد عفونت‌های دستگاه ادراری و مقعد یا ابتلا به برخی سندرم‌ها شود.

بر اساس این گزارش، در ایالات‌متحده هر نفر در طول عمر خود 1,020 کیلومتر دستمال توالت مصرف می‌کند که بالاترین رقم در دنیا است. کشور پرتغال با مصرف 1,035 کیلومتر در مقام دوم قرار دارد.

منبع: Daily Hive