Thursday, October 17, 2024
5.2 C
Calgary

آلودگی آب‌های دو دریاچه آلبرتا به باکتری‌ فیکال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کارشناسان بهداشتی AHS درباره آلودگی آب‌های دو دریاچه آلبرتا به سطوح بالای باکتری فیکال (باکتری مدفوع) هشدار داده‌اند.

بنابر اعلام Alberta Health Services (AHS) این هشدار به ترتیب در روزهای 12 و 11 جولای برای Alberta Beach در Lac Ste Anne و Losegun Lake، صادر شده است.

بگفته AHS دلیل صدور این هشدار افزایش سطح باکتری‌های فیکال در آب‌های Alberta Beach و Losegun Lake است. این سازمان از شهروندان خواسته تا به هیچ عنوان در این دو منطقه شنا یا آبتنی نکنند.

بر اساس نتایج آزمایش‌ از نمونه‌های آب‌‌ این دو دریاچه، در صورت ورود به آب و شنا احتمال بروز عفونت پوست، گوش یا چشم در فرد بسیار بالا است.

توجه داشته باشید که بطور کلی نوشیدن یا آشپزی با آب‌ دریاچه‌ها یا دیگر پهنه آبی بسیار خطرناک است. این کار می‌تواند ارگانیسم‌های موجود در آب، از جمله باکتری فیکال را، وارد بدن کند و سبب تهوع و اسهال شود.

کارشناسان AHS Environmental Health به نظارت و انجام آزمایش‌های بیشتر از آب‌های این دو دریاچه ادامه خواهند داد. در نتیجه باید منتظر انتشار اطلاعیه‌های جدیدتر درباره وضعیت آب و احتمال برداشته شدن این ممنوعیت باشیم.

علاوه بر این یک هشدار نیز برای شیوع سیانوباکتریا (جلبک آبی-سبز) در آب‌های دریاچه‌های آلبرتا منتشر شده است. شما می‌توانید این اطلاعیه را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive