Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

آتشسوزی بسیار گسترده در پارک ملی جسپر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آتشسوزی گسترده در پارک ملی جسپر، که هم‌اکنون در دو نقطه جداگانه جریان دارد، موجب تخریب گسترده، تخلیه شهر و تعطیلی پارک تا اوایل ماه آگوست شده است.

بنابر اعلام مقامات و نیروهای آتشنشان، این حریق موجب تخریب ساختمان‌ها در شهر جسپر و حاشیه بزرگراه شماره 16 و Icefield Parkway شده است. در این بین آتشنشان‌ها تمام تلاش خود را برای نجات سازه‌های شهر جسپر و مراقبت از زیرساخت‌های حیاتی شهر مانند واحد تصفیه آب، مراکز ارتباطی و خط ‌لوله Trans Mountain کرده‌اند.

جاستین ترودو و دیگر مقامات فدرال اطمینان داده‌اند که تمام امکانات و منابع لازم برای کنترل و مقابله با آتشسوزی را در اختیار آلبرتا قرار می‌دهند.

خوشبختانه تاکنون آتشسوزی تلفات جانی نداشته و کسی مصدوم نشده است. با اینحال حدود 25,000 نفر از ساکنین شهر و پارک ملی جسپر مجبور به ترک منزل خود شده‌اند. این افراد به مراکز ویژه در Shouldice Arena کلگری و Bonnets Energy Centre گرند پریری ساکن منتقل شدند.

انتظار می‌رود که سامانه‌ کم‌فشار جوی که از دیروز وارد استان شده موجب بارش باران در منطقه شود و از شدت آتشسوزی کم کند. این شرایط تا صبح جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان پارک‌های کانادا تمامی رزروهای انجام شده بین تاریخ 23 جولای تا 6 آگوست در پارک ملی جسپر، به صورت اتوماتیک، لغو شده‌اند. هزینه پرداختی بابت این رزروها به افراد باز خواهد گشت. در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی برای بازگشایی دوباره پارک اعلام نشده، بنابراین احتمال لغو رزروهای بیشتر پس از تاریخ 6 آگوست نیز وجود دارد.

منبع: Daily Hive