Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

کیفیت هوای کلگری پایین‌تر از شهر دهلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آتشسوزی گسترده جنگل‌ها، مخصوصا در منطقه جسپر، موجب کاهش کیفیت هوا در شهر کلگری شده است. این وضعیت تا جایی پیش رفته که صبح پنجشنبه شاخص IQAir کلگری از شهر دهلی هم پایین‌تر بود.

بر اساس نقشه وبسایت IQAir در برخی محلات کلگری این شاخص تا 188 نیز افزایش یافته، که به معنای هوای ناسالم است. در این سیستم اندازه‌گیری هرچقدر اعداد بالاتر باشد کیفیت هوای بدتر را داریم.

وضعیت در نواحی جنوبی کلگری بسیار بدتر است. برای مثال شهرک De Winton در جنوب کلگری شاخص 228 را ثبت کرد که به معنای “بسیار ناسالم” است.

نکته شوکه‌کننده عبور شاخص کیفیت هوای جنوب کلگری از پنج شهر آلوده جهان، که بخاطر کیفیت هوای وحشتناک خود شهرت دارند (در صدر آن‌ها شهر دهلی) است.

سازمان Environment and Climate Change Canada صبح پنجشنبه هشداری را به دلیل کیفیت هوای بسیار پایین کلگری منتشر کرد. در این اطلاعیه به کاهش دید و کیفیت هوای بد شهر اشاره شده است.

مقامات بهداشتی از شهروندان خواسته‌اند تا با بستن پنجره‌‌ها و درب منزل و استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا، تا جای ممکن اثرات مخرب این وضعیت را کاهش دهند. ماندن در خانه و خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین، مخصوصا در فضای باز، می‌تواند جلوی ورود حجم بالای ذرات خطرناک دود به بدن را بگیرد.

منبع: Daily Hive