Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

کسب اولین مدال کانادا در المپیک پاریس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ورزشکاران کانادایی در دو روز نخست المپیک پاریس در رشته‌های مختلف مانند شنا، شمشیربازی، ژیمناستیک هنری، بسکتبال، کایاک، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، سوارکاری، والیبال ساحلی، تیراندازی، تنیس و اسکیت و … به رقابت پرداخته‌اند. در این مطلب عملکرد المپین‌ها تا به اینجای کار را بررسی می‌کنیم.

شنا

سامر مکینتاش، شناگر کانادایی، اولین و تنها مدال کشور در المپیک پاریس، تا به اینجا را، کسب کرد. او در روز نخست توانست در رقابت 400 متر آزاد با ثبت زمان 3:58.37 با اختلاف 0.88 با آریانی تیتموس از استرالیا، به مدال نقره برسد.

مکینتاش بلافاصله پس از برگزاری مراسم اهدای مدال در رقابت 4×100 متر امدادی نیز شرکت کرد و به مقام چهارم رسید. در 4×100 متر امدادی مردان نیز خاویر آسودو نتوانست رتبه‌ای بهتر از ششم کسب کند. ربکا اسمیت، دیگر شناگر کانادایی، در رقابت‌های 100 متر پروانه زنان از صعود به مرحله نیمه‌نهایی باز ماند.

عصر روز دوم نیز مگی مک‌نیل، برای دفاع از مدال طلای خود در ماده 100 متر پروانه، به رقابت می‌پردازد. فینال مسابقات چهارصد متر مختلط مردان، صد متر پروانه زنان و نیمه‌نهایی دویست متر آزاد مردان نیز تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شوند.

شمشیربازی

در مسابقات شمشیربازی مردان، فارس آرفا، با شکست دادن آرون زیلاگی از مجارستان به جمع 32 ورزشکار برتر راه یافت. در ادامه نیز با پیروزی مقابل بولاد آپیتی فرانسوی خود را به مرحله بعد رساند. او پس از شکست مقابل او سانگوک از کره‌جنوبی و کسب مقام هشتم، بهترین نتیجه کانادا در تمام رویدادهای شمشیربازی مردان در تاریخ را، کسب کرد.

در شمشیربازی زنان نیز روین ژیائو شانزده ساله در ماده اپی توانست ناتالی مولهاسن، قهرمان سابق جهان را، از پیش رو بردارد. متاسفانه او در ادامه مقابل اولنا کریویتسکا از اوکراین شکست خورد و حذف شد. شمشیربازان مرد تیم کانادا نیز از دور مسابقات حذف شدند.

انور هاروی در ماده فویل زنان نیز خوش درخشید. او که سه حریف نخست خود از کشورهای چین، لهستان و ایتالیا را با موفقیت شکست داده بود، سرانجام مقابل حریف آمریکایی شکست خورد. با اینحال در دیدار رده‌بندی با شکست دادن آلیس وولپی از ایتالیا به مدال برنز، دومین مدال کاروان کانادا، رسید. به این ترتیب تا به اینجای کار هر دو مدال کانادایی‌ها را زنان کسب کرده‌اند.

ژیمناستیک هنری

تیم مردان کانادا در ژیمناستیک هنری با کسب امتیاز 247.794 و قرار گرفتن در جایگاه هشتم، به فینال مسابقات راه یافت.

در روز دوم تیم ژیمناستیک هنری زنان کانادا متشکل از الی بلک، شالون اولسن، کیسی لی، اوا استوارت و آورلی ترن به رقابت می‌پردازند.

بسکتبال

تیم بسکتبال مردان، که برای اولین بار طی 24 سال گذشته به المپیک راه پیدا کرده، در اولین دیدار با نتیجه 86 به 79 از سد یونان گذشت. مسابقه بعدی آن‌ها روز سه‌شنبه مقابل استرالیا خواهد بود که مسابقه اول را 92 به 80 از اسپانیا بردند.

قایق‌رانی

الکس بالدونی و لوئیس بتریج، قایق‌ران‌های کانو و کایاک تیم مردان و زنان، هر دو به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. مسابقه آن‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود.

لوییس بتریج نیز روز دوم در رقابت‌های نیمه‌نهایی کایاک مسابقه می‌دهد. دوازده نفر اول این رقابت به فینال راه پیدا خواهند کرد.

تیم دونفره روئینگ زنان متشکل از جیل موفات و جنی کاسون نیز به رقابت می‌پردازند.

دوچرخه‌سواری

روز اول دوچرخه‌سواران کانادایی در خیابان‌های خیس پاریس به رقابت پرداختند. اولیویا باریل و درک گی، هر دو در مسابقات مردان و زنان در رتبه بیستم جای گرفتند.

در روز دوم نیز ایزابل هولمگرن، در ماده کوهستان، با 36 دوچرخه‌سوار دیگر به مسابقه می‌پردازد.

بدمینتون

آدام یانگ و نیل یاکورا، اعضای تیم بدمینتون کانادا، در اولین مسابقه مقابل تیم قدرتمند چین قرار گرفتند و شکست خوردند. در مسابقه بعدی نیز آنها به مصاف تیم مالزی رفتند که این بازی را نیز دو بر صفر باختند.

سوارکاری

تیم سوارکاری کانادا متشکل از جسیکا فونیکس، کارل اسلزک و میشل وینتر در روز نخست رقابت‌ها جایگاه چهاردهم را کسب کردند. در روز دوم نیز ورزشکاران کراس کانتری کانادا در دو بخش انفرادی و تیمی به رقابت پرداختند. در این مسابقات کارل اسلزک، میشل وینتر و جسیکا فونیکس به ترتیب در رتبه‌های 27، 38 و 49 قرار گرفتند. در بخش تیمی نیز کانادا رتبه یازدهم را به خودش اختصاص داد.

والیبال

تیم والیبال مردان کانادا در روز دوم به مصاف اسلوونی می‌رود. دیگر تیم‌های حاضر در این گروه فرانسه و صربستان هستند. دو تیم اول هر گروه و دو تیم برتر سوم به دور بعد راه پیدا می‌کنند.

والیبال ساحلی

تیم والیبال ساحلی زنان متشکل از هیتر بنزلی و سوفی بوکوویچ یک شروع پرچالش را در روز نخست تجربه کردند. آن‌ها به مصاف آمریکا، تیم دوم جهان، رفتند و در دو ست پیاپی شکست خوردند. تیم کانادا هنوز دو بازی دیگر مقابل چین و استرالیا دارد.

تیم مردان والیبال ساحلی متشکل از دنیل دیرینگ و سم شختر نیز از روز دوم به رقابت می‌پردازند. اولین مسابقه آن‌ها با تیم چک است و دیگر تیم‌های گروه اتریش و برزیل هستند.

تیراندازی

مایشل ایسرسیتاتو، در رقابت تپانچه بادی ده متر، بین 33 شرکت‌کننده در رتبه هفدهم قرار گرفت و حذف شد. تای آیکیدا، دیگر تیرانداز کانادایی در ماده تفنگ بادی ده متر مردان نیز، روز دوم به رقابت می‌پردازد.

جودو

کلی دگوچی، جودوکار تیم زنان کانادا، در وزن 52 کیلوگرم، در مسابقه اول با یوتا آبه از ژاپن به رقابت پرداخت و با نتیجه 10 بر صفر باخت.

موج‌سواری

رقابت‌های موج‌سواری المپیک در سواحل کشور تاهیتی برگزار می‌شود. سانوا دمفل-اولین، اولین موج‌سوار کانادا در روز دوم با رقبای خود مسابقه می‌دهد.

سیلینگ

ویل جونز و جاستین برنز در رقابت‌های کلاس 49er، مسابقه اول، دوم و سوم را به ترتیب با رتبه چهاردم، سیزدهم و بیستم به اتمام رساندند.

راگبی سونز

روز دوم المپیک با مسابقه تیم راگبی زنان کانادا مقابل فیجی دنبال شد که با نتیجه 17 به 14 به سود ما پایان یافت. نیوزلند و چین دیگر تیم‌های حاضر در این گروه هستند.

تنیس

بارش باران در روز نخست موجب لغو مسابقات تنیس شد.

در روز دوم فلیکس آگر-آلیاسیم مسابقه خود با مارکوس گیرون از ایالات‌متحده را برگزار می‌کند. همزمان بیانکا اندریسکو نیز با کلارا تاوسون از دانمارک به رقابت خواهد پرداخت.

در دیگر رقابت لیلا آنی فرناندز با کارولینا موچووا از جمهوری‌چک مسابقه می‌دهد. میلوس راونیک نیز به مصاف دومینیک کوفر از آلمان می‌رود.

در مسابقات تنیس دونفره زنان لیلا آنی فرناندز و گبی دابروسکی به مصاف کلارا بورل و واوارا پراچوا از فرانسه می‌روند.

تنیس روی میز

در روز دوم یوجین وانگ در مسابقات تنیس روی میز تکنفره به مصاف شونسوک هوگامی از ژاپن رفت و چهار بر صفر شکست خورد. مو ژانگ، دیگر نماینده کانادا نیز، به مصاف پائولینا وگا از شیلی خواهد رفت.

منبع: olympic.ca