Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

بهترین شهرهای کانادا از نگاه وبسایت Resonance

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وبسایت Resonance هر سال گزارش خود درباره «برترین شهرهای جهان» را منتشر می‌کند. در این مطلب با بهترین شهرهای کانادا از نگاه این وبسایت آشنا می‌شویم.

این وبسایت با بررسی فاکتورهای اثرگذار بر کیفیت زندگی فهرست صد شهر برتر جهان را منتشر می‌کند. وضعیت اقلیمی، زندگی شبانه، تفریحات و فضای باز، مکان‌ها و جاذبه‌های فرهنگی نظیر موزه‌ها، رتبه دانشگاه‌ها، آموزش، خرید، فرهنگ، محبوبیت در فضای مجازی، نرخ اشتغال و نرخ شکوفایی اقتصادی از مواردی هستند که بررسی می‌شوند.

امسال لندن در صدر لیست جای گرفته و پس از آن پاریس، نیویورک، توکیو، سنگاپور، دبی، سان‌فرانسیسکو، بارسلونا، آمستردام و سئول قرار دارند.

تورنتو

تورنتو در جایگاه ۲۳ام فهرست قرار گرفته است. رشد اقتصادی بالا به واسطه ورود مهاجران و سرمایه‌گذاری جهانی اصلی‌ترین فاکتور مثبت تورنتو به شمار می‌رود. جمعیت بالای مهاجران متخصص، پروژه‌های عمرانی گوناگون، افزایش نرخ فضای سبز و داشتن دانشگاه با رتبه دهم دنیا از دیگر ویژگی‌های این شهر هستند.

ونکوور

ونکوور از رتبه ۶۹ام پارسال به رتبه ۵۰ام رسیده است. داشتن‌ جنگل‌های کهن، توتم‌های باستانی، حضور جوامع آسیایی، محیط شهری چشم‌نواز و مسیرهای پیاده‌روی گوناگون از مهمترین نقاط قوت ونکوور هستند.

ونکوور به میزبانی از رقابت‌های ورزشی و کنوانسیون‌های مهم جهانی نیز شناخته می‌شود. این شهر چندفرهنگ مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا نیز جذب می‌کند. با اینحال به دلیل تغییر کاربری هتل‌ها طی همه‌گیری کرونا، هنوز آمادگی پیشین برای پذیرایی از گردشگران را بدست نیاورده است.

مونترال

مونترال از رده 57ام پارسال به رتبه 60ام لیست سقوط کرده است. طبق برنامه‌ریزی‌ها تا اواخر امسال مرکز نوآورانه Ax-C در مونترال افتتاح خواهد شد که کارآفرینان، پژوهشگران دانشگاهی، کارشناسان مدیریت و سرمایه‌گذاران را در خود جای خواهد داد.

حضور هنرمندان بومی، مهمان‌نوازی شهروندان و رستوران‌های باکیفیت از نقاط قوت شهر هستند. با توجه به بودجه ۲۲ میلیون دلاری که برای ساخت ۵۳ پروژه زیرساختی مانند مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی تعیین شده، باید منتظر کاهش تردد خودرو‌ها در خیابان‌های شهر باشیم.

اتاوا

اتاوا به عنوان پایتخت کانادا توانسته رتبه خود را از در مقایسه با پارسال شش پله بهتر کند و در جایگاه 90ام قرار گیرد. یک‌چهارم شهروندان اتاوا را مهاجران تشکیل می‌دهند که در ۲۰۰۰ شغل دانش‌بنیان در حوزه انرژی‌های پاک و علوم زیستی و هوافضا مشغول به کار هستند.

هرچند نرخ بیکاری اتاوا افزایش یافته، اما فرصت‌های شغلی بسیاری در این شهر وجود دارند. از دیگر ویژگی‌های اتاوا می‌توان به هزینه نسبتا پایین زندگی، توجه به فضای باز شهری و وجود مناظر شهری مانند Helsinki و امکان شنا در ساحل Westboro اشاره کرد.

کلگری

کلگری بیشترین سقوط را در مقایسه با پارسال تجربه کرده و از رده 65ام به 93ام رسیده است. کلگری با داشتن جمعیت بسیار جوان و مشاغل گوناگون در حوزه نفت، مهاجران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

کلگری از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) رتبه ۳۱ام را کسب کرده که آن را با فاصله بالاتر از دیگر شهرهای کانادا قرار می‌دهد. مسکن ارزان و وجود ۶ هزار اتاق هتل از دیگر ویژگی‌های برتر این شهر هستند.

منبع: Daily Hive