Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

بررسی گزارش خسارت‌های آتشسوزی جسپر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آتشسوزی گسترده اخیر در جسپر خسارت‌های بسیاری به ساختمان‌ها و مجموعه‌های گردشگری وارد کرده است. در این مطلب به بررسی ابعاد این فاجعه می‌پردازیم.

بنابر اعلام پارک ملی، در این آتشسوزی 358 مورد از مجموع 1,113 ساختمان شهر جسپر به طور کامل نابوده شده‌اند (به عبارت دیگر 30 درصد شهر!) و هفت سازه نیز آسیب‌دیده دیده‌اند.

هرچند سازه‌های مورد اشاره به طور خاص لیست نشدند، اما طبق گزارش‌های پیشین ساختمان‌های غرب شهر در جنوب‌غربی خیابان Miette بیش از سایرین آسیب دیده‌اند.

همچنین چندین پل در پارک ملی بر اثر آتشسوزی آسیب دیدند که از میان آن‌ها می‌توان به پل Moberly بر روی جاده Maligne Lake و Old Fort Point Bridge اشاره کرد.

مالک مجموعه تاریخی Maligne Lodge نیز از تخریب گسترده و لغو تمامی رزروهای مسافران خبر داده است.

دنیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، با اشاره به خسارت گسترده ساختمان‌ها و بیزینس‌های جسپر گفت: “ما با هم از این شرایط دشوار عبور می‌کنیم و دوباره همه چیز را می‌سازیم. فرقی نمی‌کند چه پیش‌آمدی در انتظارمان است، ما جذابیت سحرآمیز جسپر را از دست نخواهیم داد.”

خوشبختانه با وجود از بین رفتن یک سوم ساختمان‌های شهر جسپر، تمامی سازه‌های حیاتی از آتشسوزی در امان ماندند. ازجمله این ساختمان‌ها می‌توان به بیمارستان، ساختمان خدمات اورژانس، مدارس، مرکز اجتماعی و واحد تصفیه فاضلاب اشاره کرد.

ساختمان باشکوه و نمادین Fairmont Jasper Park Lodge (JPL) نیز، با وجود وارد آمدن برخی آسیب‌ها، تا حد زیادی از آتشسوزی و خسارت‌های شدید جان سالم به در برد و همچنان عظمت خود را حفظ کرده است.

آتشسوزی جسپر عصر دوشنبه در شمال‌شرقی شهر آغاز شد و کمی بعد دومین آتشسوزی در جنوب شهر شعله گرفت. این آتشسوزی‌ها سپس از کنترل خارج شدند و ظرف 48 ساعت آتش به شهر رسیدند. در این رویداد وحشتناک بیش از 36,000 هکتار در آتش سوخت.

خوشبختانه با توجه به شدت آتشسوزی هیچ آسیب جانی به شهروندان و نیروهای آتشنشان وارد نشد.

بنابر اعلام Parks Canada حدود 25,000 نفر بر اثر این رویداد به سلامت از شهر و پارک ملی تخلیه شدند.

منبع: Daily Hive