Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

ده شهر ناامن کانادا بر اساس شاخص جرم و جنایت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس داده‌های اداره آمار کانادا، نرخ جرایم کشور برای سومین سال متوالی افزایش پیدا کرده است.

شاخص جرم و جنایت (CSI) کانادا در سال ۲۰۲۳ به نسبت سال  ۲۰۱۵ افزایش ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این نوع جرایم نیز دچار تغییرات چشمگیر شده‌اند. اطلاعات نشان می‌دهند که در مدت مشابه، جرایم غیرخشن شامل سرقت و تخلفات مالی، ۳٪ و جرایم خشن ۰.۴٪ رشد پیدا کرده‌اند.

در سال گذشته نرخ پورنوگرافی کودکان نیز افزایش ۵۲+٪ پیدا کرده است. از دیگر جرایم غیرخشن که رشد داشتند نیز می‌توان به نرخ اخاذی (۳۵+٪) و سرقت (۴+٪) اشاره کرد.

بر اساس داده‌های اداره آمار کانادا، نرخ قتل (۱۴-٪) و تجاوز جنسی کودکان (۱۰-٪) کاهش داشتند.

به گفته اداره آمار کانادا CSI شاخص جرم و جنایت به دو شیوه اندازه‌گیری می‌شود. در روش اول میزان جرم و جنایت و تخلفات (به جز تخلفات راهنمایی و رانندگی) در هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بررسی می‌گردد.

در روش دوم تعداد جرایم گزارش شده، که شامل تمام تخلفات از قوانین فدرال می‌شوند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. برای تعیین شدت جرایم نیز، مدت حبس و محکومیت صادره توسط دادگاه جنایی، بررسی می‌شود.

بررسی شاخص جرم و جنایت اطلاعات دقیقی درباره امنیت جامعه، جمعیت، وضعیت بازار کار، اشتغال و درآمد، مسکن و خانواده ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۲۳ شاخص جرم و جنایت کانادا ۸۰.۵ بود.

در ادامه با ده شهر ناامن کشور، با توجه به شاخص جرم و جنایت، آشنا می‌شویم.

۱۰. ابوتسفورد- میشن، بریتیش کلمبیا

ابوتسفورد با افزایش ۲۳ درصدی CSI (۱۰۷.۷) در سال ۲۰۲۳

نرخ CSI ابوتسفورد افزایش ۲۳ درصدی داشته و به ۱۰۷.۷ رسیده است. میزان جرم و جنایت در مقایسه با سال گذشته ۱۵٪ افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۶٬۷۲۵ گزارش جرم و جنایت ثبت شده است.

۹. رجینا، ساسکاچوان

مرکز استان ساسکاچوان با افزایش ۳ درصدی CSI نسبت به سال گذشته در جایگاه نهم قرار دارد. نرخ جرم و جنایت این شهر به ۱۱۱.۶ رسیده و به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۷۹۸۸ گزارش جرم و جنایت ثبت شده است.

۸. ساسکاتون، ساسکاچوان

ساسکاتون با نرخ ۱۱۶.۳ در جایگاه هشتم CSI قرار دارد. افزایش ۵ درصدی جرم و جنایت در این شهر نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۸٬۷۳۰ گزارش توسط پلیس ثبت شده است.

۷. کلونا، بریتیش کلمبیا

شهر توریستی کلونا با نرخ ۱۱۸.۶ در جایگاه هفتم قرار دارد. در حالی که نرخ CSI نسبت به سال گذشته ۹٪ کاهش یافته، اما همچنان به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۹٬۴۲۳ گزارش ثبت می‌شود.

۶. نانایمو، بریتیش کلمبیا

نرخ CSI نانایمو نسبت به سال گذشته ۲٪ کاهش یافته، اما همچنان به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۱۰٬۲۰۰ گزارش ثبت می‌شود.

۵. لث‌بریج، آلبرتا

نرخ CSI در لث‌بریج با افزایش ۷ درصدی به ۱۲۹.۱ رسیده است. در این شهر به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۹٬۳۷۹ گزارش پلیس ثبت می‌شود.

۴. وینیپگ، منیتوبا

با وجود کاهش ۶ درصدی CSI در وینیپگ، همچنان شاخص جرم و جنایت بسیار بالا است. بر این اساس به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۸٬۱۹۳ گزارش جرم و جنایت ثبت می‌شود

۳. رد دیر، آلبرتا

در جایگاه سوم شهر رد دیر با نرخ جرم و جنایت ۱۴۹.۹ قرار دارد که نسبت به سال گذشته کاهش ۱۱٪ پیدا کرده است. در این شهر به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۱۲٬۷۶۵ گزارش پلیس ثبت می‌شود.

۲. چیلیوک، بریتیش کلمبیا

چیلیوک با نرخ ۱۵۶.۲ در جایگاه دوم قرار گرفته و رشد یکساله ۲۴٪ را نشان می‌دهد. بر این اساس به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۱۱٬۶۱۵ جرم صورت می‌گیرد که نسبت به سال ۲۰۲۲ ۱۷٪ بیشتر است.

۱. کمپلوس، بریتیش کلمبیا

بالاترین میزان CSI در کلمپوس ثبت شده است. میزان جرم و جنایت در این شهر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۶۵.۳ رسیده و به ازای هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر ۱۳٬۱۱۶ گزارش پلیس ثبت شده است.

منبع: Daily Hive