Wednesday, September 18, 2024
20 C
Calgary

بررسی عملکرد کانادا در هفته اول المپیک پاریس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ورزشکاران کانادایی در هفته نخست رقابت‌های المپیک 2024 پاریس عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و تا به اینجا با کسب سه مدال طلا، دو نقره و شش برنز در جایگاه دهم رده‌بندی تیمی قرار دارند. در این مطلب نگاهی به عملکرد ورزشکاران کانادایی در هفته اول مسابقات می‌اندازیم.

شنا

سامر مکینتاش، ستاره 17 ساله کانادا در شنا، روز پنجشنبه 1 آگوست توانست با ثبت رکورد 2:03.03 مدال طلای 200 متر پروانه را کسب کند. همچنین او در هفته اول مدال طلای 400 متر مختلط انفرادی و نقره 400 متر آزاد را دست آورده بود.

نکته جالب درباره مسابقه روز پنجشنبه مکینتاش آن است که مادر وی، جیل هورستید در المپیک 1984 لس‌آنجلس، به مقام نهم 200 متر پروانه رسیده بود؛ حال دختر او 40 سال بعد و در همان ماده به رقابت پرداخت و مدال طلا را به گردن آویخت. البته این آخرین شانس او برای کسب مدال نیست و هنوز می‌تواند به تعداد آن‌ها در پاریس اضافه کند.

ایلیا خارون، دیگر شناگر کانادایی نیز، با ثبت زمان 1:52.80 در ماده 200 متر پروانه مردان، پس از مدت‌ها برای کشور در رقابت‌های شنای مردان المپیک کسب مدال کرد. او با این رکورد زمانی به مقام سوم و مدال برنز المپیک پاریس دست یافت.

امروز کایلی ماسی، دیگر شناگر زن تیم کانادا، در فینال 200 متر کرال پشت به رقابت پرداخت. او با کسب زمان 2:05.57، پس از شناگر استرالیا و ایالات‌متحده، در رده سوم جای گرفت و به مدال برنز دست یافت.

جودو

کریستینا دیگوچی، جودوکار 28 ساله و نفر شماره یک وزن 57 کیلوگرم زنان دنیا، مدال طلا را در پاریس به گردن آویخت. او در رقابت فینال با هاه می‌می به رقابت پرداخت و با نتیجه 10 بر صفر از سد این جودوکار کره‌جنوبی گذشت تا اقتدار خود در این وزن را بار دیگر ثابت کند.

راگبی

تیم زنان کانادا روز سه‌شنبه و در مسابقه فینال مقابل تیم قدرتمند نیوزلند قرار گرفت و با نتیجه 19 بر 12 شکست خورد. آن‌ها عملکردی بی‌نظیر را در این مسابقات به نمایش گذاشتند و برای رسیدن به فینال از سد فرانسه میزبان و استرالیا گذشتند. مدال نقره این تیم بهترین نتیجه راگبی سونز زنان کانادا در تمام دوره‌های المپیک است.

شمشیربازی

الینور هاروی، شمشیربازی کانادایی، توانست اولین مدال المپیکی کانادا در این ورزش را بدست آورد. این ورزشکار اهل کلگری روز یکشنبه با کسب برتری 15 بر 12 مقابل آلیس وولپی از ایتالیا به این موفقیت بزرگ دست یافت.

شیرجه

تیم شیرجه هماهنگ از سکوی ده متر مردان کانادا، متشکل از رایان وینز و ناتان سومبر-مورای، مدال برنز المپیک پاریس را کسب کردند. آن‌ها روز دوشنبه 29 جولای در مسابقه فینال توانستند 422.13 امتیاز بدست آورده و بر روی سکوی سوم بایستند.

ترامپولین

سوفیان متود، ورزشکار ترامپولین زنان کانادا، مدال ارزشمند برنز این رقابت‌ها را به گردن آویخت. او در مسابقه فینال و در یک رقابت بسیار نزدیک، با کسب امتیاز 55.650، پس از ویالتا باردزیلوسکایا از بلاروس و بالاتر از ژو ژویینگ از چین قرار گرفت.

تنیس

تیم تنیس دونفره مختلط کانادا، متشکل از فلیکس آوگر-آلیاسیمه و گبی دابرووسکی، یک مدال تاریخی را برای کشور کسب کردند. آن‌ها عصر امروز در رقابت رده‌بندی به مصاف تیم هلند، متشکل از وزلی کولهاف و دمی شورز، رفتند و آن‌ها را در دو ست پیاپی با نتیجه 6-3 و 7-6 شکست دادند. به این ترتیب دومین مدال تنیس تاریخ کانادا در المپیک پس از سیدنی، اینبار در پاریس بدست آمد.

صعود تیم فوتبال زنان با وجود حواشی فراوان

یکی دیگر از موفقیت‌های کاروان کانادا در فوتبال زنان رقم خورد. این تیم که از همان ابتدا با حواشی بسیار روبرو شد، با وجود کسر شش امتیاز، جریمه مالی و اخراج سرمربی و تعدادی از کادر فنی، توانست با پیروزی در آخرین مسابقه به مرحله حذفی صعود کند. آن‌ها در آخرین دیدار مرحله گروهی و در حالی که به برد نیاز داشتند، با نتیجه 1 بر صفر کلمبیا را شکست دادند. به این ترتیب فوتبالیست‌های کانادایی باید روز شنبه 3 آگوست و در مرحله یک چهارم، به مصاف آلمان بروند.