Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

پیشبینی CREB درباره آینده بازار املاک کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارش اخیر CREB از بازار املاک کلگری نشانگر کاهش معاملات است.

بر اساس آمار ماه جولای هیئت املاک و مستغلات کلگری (CREB)، ۲٬۳۸۰ مورد معامله و ۳٬۶۰۴ مورد جدید فروش در شهر به ثبت رسیده و نرخ خرید مسکن ۶۶٪ کاهش یافته است.

همچنین با وجود افزایش موجودی املاک و رسیدن آن به ۴٬۱۵۸ مورد، همچنان این عدد ۳۳٪ از میانگین کمتر است.

هم‌اکنون برای اولین بار و بعد از دو سال تعداد موجودی به بیش از ۴۰۰۰ مورد رسیده، که بیشتر آن برای خانه‌های با ارزش بالای ۶۰۰ هزار دلار مشاهده می‌شود.

آنماری لوری، اقتصاددان، در اینباره می‌گوید: «با وجود اینکه چالش‌هایی در خصوص گزینه‌های ارزان‌تر در بازار داریم، اما دسترسی کافی به گزینه‌های جدید از صعود قیمت جلوگیری کرده است.»

نرخ معاملات ماه جولای نیز نسبت به سال گذشته ۱۰٪ کاهش یافته است. افزایش موجودی و کاهش سرعت فروش می‌تواند در آینده به افزایش ۱.۸ درصدی میزان عرضه و در پی آن بهبود بازار وضعیت مسکن و مستغلات شهر، منجر شود.

نرخ بنچ مارک ماه جولای ۶۰۶٬۷۰۰ دلار بود که نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده، اما در مقایسه با سال گذشته ۸٪ بیشتر است.

داده‌های CREB کاهش ۸ درصدی فروش خانه‌های دیتچ را نیز نشان می‌دهد. از طرفی رشد ۱۵ درصدی معامله املاک بالای ۶۰۰ هزار دلار و کاهش 50 درصدی این نرخ برای خانه‌های ارزان‌تر شهر را داشتیم.

بطور کلی میزان فروش خانه‌های دیتچ کلگری در مقایسه با سال گذشته ۱٪ کمتر شده است. با ۱٬۰۹۸ فروش و ۱٬۷۲۱ گزینه جدید در این ماه، در حال حاضر ۱٬۹۵۰ واحد برای فروش وجود دارند.

شما می‌توانید گزارش کامل را در اینجا بخوانید.

منبع: Daily Hive