Monday, September 16, 2024
9.9 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی چشم‌نواز در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبیعت بکر و کوهستانی آلبرتا باعث شده تا مسیرهای پیاده‌روی جذاب و پرشماری داشته باشد. در این مطلب با برخی از بهترین مسیرهای چشم‌نواز پیاده‌روی آلبرتا آشنا می‌شویم که پیمایش آن‌ها تجربه‌ای حیرت‌انگیز خواهد بود.

Devil’s Thumb

سطح مسیر: دشوار

نقطه آغاز: این مسیر از محوطه پارکینگ دریاچه لوئیز آغاز می‌شود

طول: 12.7 کیلومتر

ارتفاع صعود: 815 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

این مسیر پرچالش با مناظر تماشایی به دریاچه لوئیز و آگنس بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. در فصل زمستان بهمن‌های سهمگین و پیاپی در این منطقه رخ می‌دهند، بنابراین بهتر است تا اواسط ماه ژوئن منتظر بمانید.

Yetes Mountain via Prairie View Trail

سطح مسیر: متوسط

نقطه آغاز: این مسیر از محوطه روزانه دریاچه بریر، درست در کنار بزرگراه 40 (پارک استانی Bow Valley Wildland) آغاز می‌شود

طول: 11.9 کیلومتر

ارتفاع صعود: 699 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

پیاده‌روی در کاناناسکیس همیشه جذابیت‌های خود را دارد، مخصوصا اگر به مسیری چشم‌نواز و زیبا ختم شود. این پیمایش در برخی بخش‌ها پرشیب، لغزنده و تا حدودی دشوار است، اما بیشتر نقاط را می‌توان بدون مشکل پیمود. شما می‌توانید سگ خود را برای پیاده‌روی همراه ببرید و لذت ماجراجویی را دوچندان کنید.

Mist Mountain Peak Trail

سطح مسیر: دشوار

نقطه آغاز: این مسیر از بزرگراه 546 (پارک استانی Elbow-Sheep Wildland) قابل دسترس است

طول: 9.8 کیلومتر

ارتفاع صعود: 1,253 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

مسیر Mist Mountain Peak Trail با آبشارها و چشمه‌های آبگرم بسیار در تابستان پذیرای بسیاری از طبیعت‌دوستان است. این پیمایش از دل جنگل‌های انبوه آغاز می‌شود و بتدریج با افزایش ارتفاع از تراکم درختان کاسته خواهد شد. برای دسترسی به قله و چشمه‌های آبگرم باید از مسیر اصلی خارج شوید. یکی از بهترین جاذبه‌های این مسیر منظره طلوع خورشید است که برای تماشای آن باید ساعات اولیه سحرگاه و در تاریکی شب وارد مسیر شوید.

Little Lougheed

سطح مسیر: دشوار

نقطه آغاز: این مسیر از محوطه روزانه Spencer Creek، درست در کنار بزرگراه 742 (پارک استانی Bow Valley Wildland) آغاز می‌شود

طول: 5 کیلومتر

ارتفاع صعود: 727 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

مسیر پیمایش Little Lougheed پس از پنج کیلومتر به چشم‌اندازی 360 درجه بر روی قله می‌رسد. البته برای دسترسی باید بخش‌هایی پرشیب و لغزنده با سنگ‌های ریزشی را پشت سر بگذارید. این پیاده‌روی از میان درختان جنگلی آغاز می‌شود، اما در ادامه و افزایش ارتفاع به تیغه صخره‌ای می‌رسید. توجه داشته باشید که این پیمایش در زمستان و اوایل بهار نیازمند کرامپون و باتوم است.

Giant Steps in Paradise Valley

سطح مسیر: دشوار

نقطه آغاز: این مسیر از فاصله میان دریاچه لوئیز و دریاچه مورین آغاز می‌شود

طول: 20 کیلومتر

ارتفاع صعود: 712 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

مسیر پیاده‌روی Giant Steps با طول بیست کیلومتر پیمایشی استقامتی به شمار می‌رود که طی کردن یکروزه آن نیازمند شروع حرکت در ساعات اولیه صبح است. با اینحال ارتفاع صعود در مقایسه با پیمایش قابل‌توجه نیست و چشم‌اندازهای بسیاری را در طول آن مشاهده خواهید کرد. وجود آبشارهای باشکوه و امکان پیک‌نیک در دل چمنزارهای پر از گل‌های وحشی از دیگر جاذبه‌های منطقه هستند.

Gypsum Ridge Route

سطح مسیر: دشوار

نقطه آغاز: این مسیر درست از کنار بزرگراه 742 (پارک استانی Peter Lougheed) آغاز می‌شود

طول: 4.8 کیلومتر

ارتفاع صعود: 434 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

Gypsum Ridge Trail در نزدیکی کاناناسکیس معمولا ازدحام جمعیت کمتری دارد، که علت آن دشواری مسیر پیمایش است. با اینحال اگر آمادگی بدنی کافی داشته باشید و خود را به قله برسانید، یکی از بهترین چشم‌اندازهای ممکن به کوه‌های اطراف و Blackshale Creek را شاهد خواهید بود. اگر در فصل زمستان و ماه‌های بهار قصد پیمودن مسیر را دارید حتما کرامپون و باتوم همراه ببرید (اسنوشو نیز برای عبور از نقاط برف‌گیر لازم است).

King Creek Ridge

سطح مسیر: دشوار

نقطه آغاز: این مسیر درست از کنار بزگراه 40 (پارک استانی Peter Lougheed) آغاز می‌شود

طول:6.8 کیلومتر

ارتفاع صعود: 777 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

King Creek Ridge در نزدیکی کاناناسکیس پر از منظره است و یک آبشار زیبا نیز انتظار شما را در آنجا می‌کشد. بسیاری آن را برای پیاده‌روی با سگ انتخاب می‌کنند، اما حتما باید قلاده را ببندید. این منطقه در فصل زمستان و بهار بارش سنگین برف دارد، به همین دلیل باید شرایط را پیش از سفر بررسی کنید. همین موضوع باعث شده تا جذابیت بالایی برای یخنوردان نیز پیدا کند.

منبع: Daily Hive