Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

پایان کار ورزشکاران در پاریس با 27 مدال رنگارنگ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تیم کانادا با کسب نه مدال طلا، هفت نقره و یازده برنز و مجموع 27 مدال، رکوردی بی‌نظیر را در المپیک پاریس به ثبت رساند. این بالاترین رکورد مدال ما در یک المپیک بایکوت نشده، به شمار می‌رود. تعداد مدال‌های ما در پاریس از المپیک توکیو بیشتر بود و سه برابر المپیک 1992 بارسلونا است.

تیم کانادا در میان 84 کشور که ورزشکاران آن‌ها موفق به کسب مدال شدند در رتبه یازدهم جای گرفت. در این رده‌بندی کشورهای ایالات‌متحده، چین و ژاپن به ترتیب رده‌های اول تا سوم را به خودشان اختصاص دادند.

ورزشکاران ما توانستند در پانزده رشته ورزشی مدال کسب کنند که با رکورد المپیک بایکوت شده 1984 لس‌آنجلس برابری می‌کند.

شناگرانی کانادایی با کسب هشت مدال پرافتخارترین ورزشکاران بودند و پس از آن‌ها دو‌میدانی‌کاران با پنج مدال جای گرفتند.

همچنین کانادا 49 بار مسابقات را رده‌های اول تا پنجم به پایان رساند.

سامر مکینتاش با کسب سه طلا و مجموع چهار مدال پرافتخارترین ورزشکار تیم کانادا لقب گرفت. ایتان کاتزبرگ نیز اولین مدال طلای کانادا در رشته پرتاب چکش را کسب کرد. این دو مدال‌آور که پس از پایان رقاب‍ت‌های خود به کانادا بازگشته‌ بودند، برای حمل پرچم در مراسم اختتامیه دوباره به پاریس دعوت شدند.

فیل (ویزارد) کیم نیز موفق شد اولین مدال طلای رشته بریک‌دنس در المپیک را به نام کانادا ثبت کند.

یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات المپیک در دوی 4×100 امدادی مردان رقم خورد که آرون براون، جروم بلیک، برندون رادنی و آندره‌دگراسی توانستند زودتر از آمریکا به خط پایان برسند و در عین ناباوری به مدال طلا دست پیدا کنند.

در رشته جودو کریستا دگوچی اولین مدل کشور در تاریخ المپیک را کسب کند. کتی وینست نیز مدال طلای رشته اسپرینت کنو، پس از معرفی در المپیک توکیو را، بر گردن آویخت.

فوتبالیست‌های زن کانادایی دیگر تیم موفق در رقابت‌های المپیک بودند. آن‌ها با وجود حواشی فراوان و کسر شش امتیاز توانستند تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

دیگر حاشیه تیم اعزامی کانادا اخراج رانا رایدر، مربی شخص دگراسی، به اتهامات جنسی از پاریس بود. سه زن که پیش از این شاگرد این مربی بودند از او شکایت کردند.

بخش زیادی از موفقیت ورزشکاران مدیون مالیات‌دهندگان کانادایی است. بنابر اعلام دولت فدرال سالانه 266 میلیون دلار از پول مالیات برای تامین نیاز ورزشکاران اختصاص پیدا می‌کند.

کمیته المپیک کانادا برای هر مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 20,000، 15,000 و 10,000 دلار پاداش در نظر گرفته است. همچنین شرکت فناوری مراقبت‌های بهداشتی Sanjay نیز برای هر مدال المپیکی ورزشکاران 5,000 دلار پاداش پرداخت می‌کند.

با پایان رقابت‌های المپیک بزودی مسابقات پارالمپیک پاریس آغاز می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها این مسابقات از تاریخ 28 آگوست تا 8 سپتامبر برگزار خواهد شد.

منبع: Global News