Sunday, September 15, 2024
14 C
Calgary

زمستان 2025 سرد و پربارش خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر پیشبینی بلندمدت Farmers’ Almanac برای زمستان 2025، باید منتظر ورود سامانه‌های پرتعداد مرطوب و سرد به کشور باشیم.

بر این اساس شرایط زمستانی خیلی زودتر از تاریخ 21 دسامبر (زمان رسمی شروع زمستان) در بیشتر نواحی حکمفرما خواهد شد.

در بخشی از این گزارش آمده: “زمستان آتی با پدیده لانینا همراه است. با این حساب باید منتظر دماهای پایین‌تر از نرمال طی زمستان 2024-25 در حدود دو سوم از بخش‌های کشور، از شرق کوهستان راکی تا انتاریو، باشیم.”

در این بین سردترین دماها از ناحیه پریریز تا گریت لیکز، از آخرین هفته ژانویه تا اول فوریه، ثبت خواهند شد.

شهروندان بریتیش‌کلمبیا نیز سرمای زودرس را تجربه می‌کنند، اما در کبک و ماریتایمز دماهای متوسط تا بالاتر از نرمال را خواهیم داشت. با اینحال سامانه‌های مرطوب بارانی یا برفی، به تعداد بالاتر، در بیشتر نواحی کشور فعال هستند.

بگفته Farmers’ Almanac در شرق کانادا بارش‌های زمستانی بالاتر از نرمال است، که این شرایط در اطراف گریت لیکز بیشتر احساس خواهد شد.

در نیوفاندلند اند لابرادور ورود سامانه‌های مرطوب را داریم، اما به خاطر دماهای بالاتر از نرمال، بارش‎‌ باران بیش از برف است.

انتظار می‌رود در اواسط ماه فوریه یک طوفان برفی قدرتمند کبک را درنوردد که در انتاریو نیز با بارش برف و باران قابل‌توجه همراه است.

هوای پریریز نیز مانند همیشه سرد و برفی پیشبینی می‌شود.

وبسایت Almanac خاطرنشان شده که شهروندان شرق کانادا در هفته پایانی ژانویه باید منتظر ورود یک طوفان برفی قدرتمند باشند. طبق پیشبینی‌های فعلی این سامانه با بارش‌های سنگین و وزش بادهای شدید این نواحی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: Daily Hive