Thursday, September 12, 2024
11.2 C
Calgary

تغییرات جدید با هدف کاهش نیروی کار موقت خارجی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام دولت فدرال بزودی تغییراتی جدید با هدف رفع برخی نواقص برنامه Temporary Foreign Worker (TFW)، اعمال می‌شوند.

رندی بویسانو، وزیر استخدام فدرال، این خبر را در حضور نمایندگان بزرگترین انجمن‌های تجاری کشور اعلام کرد. او اظهار داشت که این تغییرات با هدف کاهش نرخ بکارگیری صنایع از نیروی کار موقت خارجی، اعمال می‌شوند.

بگفته بویسانو تغییرات جدید جلوی آن دسته از مهاجران، که به دنبال سواستفاده از این رخنه در دستورالعمل‌ها هستند را، می‌گیرد. نظارت سخت‌تر و دقیق‌تر بر روی حوزه‌های پرخطر در هنگام پردازش Labor Market Impact (LMIA) و در نظر گرفتن هزینه بیشتر LMIA از این تغییرات هستند.

علاوه بر این دولت فدرال قصد دارد برخی تغییرات قوانین را در شرایط کارفرما‌یان واجد شرایط، اعمال کند. به این ترتیب ممکن است برخی از آن‌ها با قطع دسترسی به برخی مزایا، دسترسی خود به برنامه TFW را از دست دهند.

بویسانو در بخشی از سخنان خود گفت: “ما همواره تاکید کرده‌ایم که سواستفاده و استفاده نابجا از برنامه TFW باید پایان پیدا کند. حفظ سلامت و ایمنی نیروی کار خارجی جزو وظایف ما است که من آن را به صورت جدی پیگیری می‌کنم. بازیگران بد از این دسته کارگران سواستفاده می‌کنند و برنامه را برای کسب‌وکارهای قانونی دیگر به خطر می‌اندازند. ما بروزرسانی‌ها و تغییرات بیشتری را با هدف قطع دسترسی کلاهبرداران به برنامه Temporary Foreign Worker، اعمال می‌کنیم.”

دولت فدرال برنامه TFW را برای پاسخ به تغییرات در بازار نیروی کار کشور، مخصوصا پس از پایان پاندمی و افزایش نیاز بیزینس‌ها، طراحی کرد.

با اینحال پس از نرمال شدن شرایط و بازگشت کارگران به محل کار، تغییراتی در برنامه اعمال شدند تا اطمینان حاصل شود که تنها کارفرمایانی که نیازهای ملموس دارند، به آن دسترسی داشته باشند.

این تغییرات پس از آن اعمال می‌شوند که دولت فدرال به تازگی از برنامه‌های خود به منظور تغیین سقف برای ساکنین موقت جدید که وارد کشور می‌شوند، خبر داده بود.

در ماه مارس مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال، از رشد چشمگیر ساکنین موقت کانادا خبر داده بود. در این تاریخ تعداد این گروه 2.5 میلیون نفر اعلام شد که 6.2 درصد کل جمعیت کشور در سال 2023 را تشکیل می‌دهند. او در ادامه از برنامه دولت برای کاهش 5 درصدی این مهاجران طی سه سال آینده خبر داد.

تعیین سقف ویزای دانشجویی برای دو سال یکی از اقداماتی بود که در همین راستا انجام شد. به این ترتیب امسال تنها امکان ورود 364,000 دانشجوی خارجی به کشور وجود دارد که کاهش 35 درصدی را در مقایسه با سال 2023 نشان می‌دهد.

منبع: Daily Hive