Thursday, September 12, 2024
11.2 C
Calgary

دشواری‌های پیدا کردن کار برای مهاجران جدید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها پیدا کردن شغل بسیار دشوار شده است، اما بدون شک مهاجرانی که به تازگی وارد کشور شده‌اند با مشکلات بیشتری روبرو هستند.

بر اساس نتایج July Labour Force Survey که توسط سازمان آمار کانادا انجام می‌شود، طی سال گذشته نرخ بیکاری مهاجرانی تازه‌وارد به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

به گفته این گزارش معمولا مهاجران جدید با موانع گوناگون در بازار کار روبرو می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توان به دشواری دریافت مدارک تحصیلی یا سابقه کار در خارج از کشور، اشاره کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند که نرخ بیکاری در بین مهاجرانی که طی پنج سال گذشته وارد کشور شده‌اند، از جولای 2023 تا جولای 2024 رشد 3.1 درصدی داشته است.

به گفته سازمان آمار کانادا، رشد نرخ بیکاری در بین مهاجران جوان بیشتر است.

در ماه جولای نرخ بیکاری برای این گروه خاص به 22.8 درصد رسید که این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش 8.6 درصدی را نشان می‌دهد.

در همین بازه زمانی نرخ بیکاری برای مهاجرانی که در گروه سنی میانی (25-54 سال) قرار دارند رشد 10.4 درصدی داشته است.

البته پیدا کردن کار برای مهاجران قدیمی‌تر (مهاجرانی که بیش از پنج سال از ورود آن‌ها به کشور می‌گذرد) نیز چندان آسان نیست. این گروه نرخ بیکاری 6.3 درصدی را تجربه می‌کنند، رقمی که از ماه جولای 2023 تا جولای 2024 رشد 1.2 درصدی داشته است.

چنین وضعیتی باعث شده تا تعداد زیادی از مهاجران به فکر ترک کشور به مقصدی دیگر باشند.

بر اساس نظرسنجی جدید Angus Reid Institute شرایط بد اقتصادی کنونی باعث ایجاد مشکلات گوناگون برای مهاجران شده است.

مهاجرانی که طی ده سال گذشته وارد کشور شده‌اند به طور جدی درباره خروج از استانی که در آن‌ حضور دارند فکر می‌کنند (39 درصد پرسش‌شوندگان).

این رقم برای مهاجرانی که بیش از ده سال از ورود آن‌ها به کشور می‌گذرد 30 درصد است.

وضعیت بازار کار برای متولدین کانادا

نتایج بررسی‌های ماه جولای درباره وضعیت شغلی متولدین کانادا نشان می‌دهند که شرایط شغلی آن‌ها نیز بدتر از گذشته شده، اما همچنان بهتر از مهاجران جدید است.

داده‌های سازمان آمار کانادا نشان می‌دهند که نرخ بیکاری در این گروه از ماه جولای 2023 تا جولای 2024 رشد 0.5 درصدی داشته و به 5.6 درصد رسیده است.

طی ماه گذشته شرایط در بازار کار کانادا بهبودی نداشته و در این بازه زمانی 2,800 شغل در کشور از دست رفته است. بر این اساس نرخ بیکاری همچنان 6.4 درصد باقی مانده است.

طی ماه جولای بیشترین رشد نرخ بیکاری در بخش خرده‌فروشی (-44,000 شغل؛ -1.5%)، امور مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ (-15,000 شغل؛ -1.0%) مشاهده شده است.

کانادا و ایالات‎متحده هر دو با بحران استخدام و بازار کار دست‌وپنجه نرم می‌کنند. طبق بررسی سازمان آمار کانادا نرخ بیکاری کانادا برای ماه جولای 5.4 درصد بوده که 1.1 درصد بیشتر از همسایه جنوبی است.

در حال حاضر مشاغل هر دو کشور در حال نابودی هستند، اما این روند در کانادا با سرعت بیشتری رخ می‌دهد.

منبع: Daily Hive