Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

رشد اجاره‌بهای کلگری به کمترین حد در دو سال گذشته رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خوشبختانه روند کاهشی رشد اجاره‌بها در کلگری همچنان ادامه دارد و به تازگی به پایین‌ترین سطح خود طی دو سال گذشته رسیده است.

گزارش Rent Report آژانس Rentals.ca برای ماه آگوست به مقایسه هزینه اجاره‌بها در 35 شهر کانادا پرداخته است.

بر این اساس میانگین اجاره‌بهای ماهانه یک آپارتمان تکخوابه در کلگری 1,751 دلار است. این رقم رشد 0.5 درصدی در مقایسه با ماه گذشته و افزایش 1.9 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را، نشان می‌دهد.

این اعداد برخلاف ارقام ثبت شده در دیگر شهرهای پریریز، روندی کاهشی را نشان می‌دهند. در همین گزارش شهر ادمونتون بالاترین رکورد رشد نرخ اجاره‌بها در میان بازارهای مسکن بزرگ کانادا را به نام خود ثبت کرده است. این شهر افزایش 14.3 درصدی نرخ اجاره‌بها را تجربه کرده و میانگین آن به 1,579 دلار رسیده است.

شهرهای انتاریو و بریتیش‌کلمبیا نیز همچنان رده‌های اول تا دهم فهرست گران‌ترین بازارها را به خودشان اختصاص داده‌اند. البته سرعت رشد قیمت در این شهرها نیز همانند کلگری رو به کاهش است.

در ونکوور که جایگاه نخست لیست را کسب کرده مستاجران برای اجاره یک آپارتمان تکخوابه باید به طور میانگین ماهانه 2,761 دلار بپردازند.این رقم در مقایسه با ماه گذشته رشد 1.3 درصدی داشته، اما هنگامی که به نرخ‌های سال گذشته نگاه می‌کنیم متوجه کاهش 8.4 درصدی آن می‌شویم.

این گزارش نشان می‌دهد که میانگین نرخ اجاره‌بها برای تمامی انواع مسکن‌ها در کانادا، در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد 5.9 درصدی پیدا کرده است.

منبع: Daily Hive