Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

معرفی قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند کلگری در مقایسه با شهرهای شرق کانادا قدمت چندانی ندارد، اما با قدم زدن در شهر می‌توان ساختمان‌های قدیمی و جذاب بسیاری را پیدا کرد.

در این مطلب با شانزده ساختمان قدیمی شهر کلگری آشنا می‌شویم.

Lougheed House

آدرس: 707 13th Avenue SW

سال ساخت: ۱۸۹۱

معمار: James C.Bowes

این ساختمان به سبک معماری ویکتوریایی محل اقامت سناتور Sir James Lougheed و همسرش بوده و مهمانانی چون شاهزاده ولز در آن اقامت داشته‌اند. در حال حاضر این ساختمان به موزه و رستوران تغیر کاربری داده و رویدادهای ویژه‌ در آن برگزار می‌شوند.

AE Cross House

آدرس: 1240 8th Avenue SE

سال ساخت: ۱۸۹۱

خانه AE Cross ساختمانی دو طبقه است که درست در مجاورت رودخانه Bow در محله تاریخی Inglewood قرار دارد. این خانه در سال 1891 ساخته شد و هشت سال بعد توسط آلفرد ارنست کراس، کارآفرین و سیاستمدار برجسته کلگری، خریداری شد. امروزه رستوران محبوب روژ در این ساختمان قرار دارد.

William Roper Hull Ranche House

آدرس: 15979 Bow Bottom Trail SE

سال ساخت: ۱۸۹۶

معمار: James Llewellyn Wilson

مالکان این خانه شگفت‌انگیز William Roper Hull و Patrick Burns از گاوداران معروف کلگری بودند. در حال حاضر این ساختمان محل یکی از رستوران‌های مجلل پارک استانی Fish Creek است.

St. Mary’s Parish Hall

آدرس: 141 18th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۰۵

معمار: James O’Gara

کلیسای سنت مری بعنوان اولین کلیسای کاتولیک رومی در جنوب آلبرتا شناخته می‌شود که تغییر کاربری به ایستگاه راه آهن شمالی کانادا را تجربه کرده است. این ساختمان در محله فرانسوی Rouleauville در قلب شهر واقع شده و هم‌اکنون میزبان استودیوهای Alberta Ballet Company است.

National Hotel

آدرس: 1043 10th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۰۷

اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی National Hotel در نزدیکی ایستگاه Canadian Pacific Railway، کارخانه آبجوسازی و اصطبل بود که بسیاری آن را بعنوان میخانه می‌شناختند. در حال حاضر یک رستوران مجلل در آن برپا است.

Grain Exchange Building

آدرس: 815 1st Street SW

سال ساخت: ۱۹۰۹

معمار: Hodgson & Bates

روزگاری ساختمان Grain Exchange مرتفع‌ترین ساختمان شهر بود، اما امروزه در میان برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها جای گرفته است. در حال حاضر خرده‌فروشان، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های غیردولتی در آن سکونت دارند.

King Edward Hotel

آدرس: 438 9th Avenue SE

سال ساخت: ۱۹۱۰

بیش از نیم قرن از تاسیس هتل King Edward، بعنوان دومین هتل قدیمی کلگری، می‌گذرد. این هتل در سال ۲۰۰۸ توسط مرکز موسیقی ملی خریداری شد و پس از پایان بازسازی در سال ۲۰۱۸ به رستوران، بار و سالن اجرای موسیقی تبدیل شده است.

Calgary City Hall

آدرس: 716 Macleod Trail SE

سال ساخت: ۱۹۱۱

معمار: William M. Dodd

ساختمان شهرداری از ابتدا با هدف خدمات‌رسانی به ساکنین کلگری ساخته شد و در اوایل میزبان شهردار و شورای شهر، دفاتر دولتی، اداره پلیس، دادگاه و خدمات تلفن شهری بود. این ساختمان در سال ۲۰۱۶ برای بازسازی تعطیل و دوباره از سال ۲۰۲۰ بازگشایی شد.

Calgary Fire Hall No. 1

آدرس: 450 1st Street SE

سال ساخت: ۱۹۱۱

معمار: Lang and Major

ساختمان آتشنشانی کلگری نماد پیشرفت و رونق پیش از جنگ در آلبرتا است. این پایگاه به دلیل حضور یکی از معروف‌ترین آتش‌نشانان کلگری به نام James “Cappy” Smart شهرت دارد. ساختمان آتش‌نشانی در سال ۱۹۸۹ محل اجاره خودرو و از سپتامبر ۲۰۱۹ با هدف تغیر کاربری خالی از سکنه شده است.

Old YWCA building

آدرس: 223 12th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۱۱

معمار: David S. McIlroy

ساختمان Old YWCA با هدف اسکان زنان مجرد تازه‌وارد به کلگری ساخته شد. این ساختمان اولین بنایی بود که چنین خدماتی را در آلبرتا ارائه می‌داد. دیگر خدمات اجتماعی و فرهنگی نظیر باشگاه برگزاری رویدادها که Nellie McClung مدیریت آن را بر عهده دارد نیز، در آن ارائه می‌شوند

Memorial Park Library

آدرس: 1221 2nd Street SW

سال ساخت: ۱۹۱۲

مجموعه Memorial Park اولین کتابخانه کلگری است که تاکنون توانسته به فعالیت خود ادامه دهد. این ساختمان تاریخی در Memorial Park و در منطقه Beltline واقع شده است.

Fairmont Palliser Hotel

آدرس: 133 9th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۱۴

ساخت هتل Fairmont Palliser به دوران گسترش راه‌آهن Canadian Pacific به سمت غرب باز می‌گردد. در حال حاضر این ساختمان‌های مجلل با معماری ویکتوریایی میزبان میهمانانی از سراسر دنیا است.

Calgary Courthouse No. 2

آدرس: 530 7th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۱۴

معمار: Allan M. Jeffer

ساختمان Calgary Courthouse No. 2 یکی از بزرگترین دادگاه‌های دوران تاسیس استان آلبرتا است. این ساختمان به پیشرفت و توسعه سیستم قضایی استان کمک بسیاری کرد.

Palace Theatre

آدرس: 219 8th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۲۱

معمار: C. Howard Crane

ساختمان Palace Theatre یکی از سالن‌های نمایش فیلم‌های صامت بود و برای مدتی رادیویی کلگری نیز در آن قرار داشت. در سال ۲۰۰۷ این ساختمان با همکاری تیم هاکی Calgary Flames و شرکت Concorde Entertainment Group به مرکز هاکی و بار ورزشی Flames Central تغییر کاربری داد. از سال ۲۰۱۷ نیز این بنا به مرکز سرگرمی و محل اجرای موسیقی، برگزاری سمینار و رویدادهای گوناگون، تبدیل شده است.

Bank of Nova Scotia

آدرس: 125 8th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۳۰

معمار: John M. Lyle

بانک Nova Scotia فعالیت خود را از سال ۱۹۷۶ در کلگری آغاز کرد. این ساختمان در سال ۱۹۸۱ به ساختمان منابع تاریخی استان و سپس به رستوران‌، باشگاه‌ و بار تغییر کاربری داد.

Bank of Montreal

آدرس: 140 8th Avenue SW

سال ساخت: ۱۹۳۲

معمار: Kenneth G. Rea

بانک مونتریال از قدیمی‌ترین موسسات مالی کلگری بود. امروزه این ساختمان به شعبه مرکز تناسب اندام Goodlife تبدیل شده است.

منبع: Daily Hive