Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

تعدیل نیروی جنرال‌موتورز و اخراج هزار کارمند کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت اتومبیل‌سازی جنرال‌موتورز تعدادی زیادی از کارکنان کانادایی خود را در جریان برنامه تعدیل نیرو اخراج کرده است. در این بین هزار کانادایی نیز شغل خود را از دست دادند.

بگفته یک منبع آگاه، در جریان این برنامه 1,000 کانادایی که در بخش Software and Services جنرال‌موتورز مشغول به کار بودند، از کار بیکار شدند. از این تعداد 600 کارمند در پردیس فناوری GM در نزدیکی دیترویت فعالیت داشتند.

این گروه از کارمندان اخراجی تا صبح دوشنبه از تصمیم شرکت برای تعدیل نیرو خبر نداشتند.

سخنگوی GM Canada درباره اخراج کارمندان کانادایی گفت: “ما برای ساختن آینده GM نیاز به ساده‌سازی فرایند‌ها، گرفتن تصمیمات دشوار و اولویت‌بخشی به سرمایه‌گذاری‌هایی که بیشترین تاثیر مثبت را بر فعالیت شرکت می‌گذارند، داریم. در همین راستا بخشی از نیروها در سازمان Software and Services را تعدیل کردیم، که شامل درصد کوچکی از تیم Canadian Technical Center می‌شد.  ما همچنان به استخدام بیش از 1,200 نیرو ادامه خواهیم داد.”

هنوز GM Canada تعداد دقیق کانادایی‌هایی که شغل خود را در CTC از دست دادند را، اعلام نکرده است. این مرکز در آشاوا، مارخام و انتاریو شعبه دارد.

طبق اعلام شرکت جنرال‌موتورز، آن‌ها حدود 5,342 کارمند در سراسر کانادا دارند.

این تعدیل نیرو چند ماه پس از تغییرات مدیریتی در GM انجام شده است. طی این تحولات مایک آبات، معاون اجرایی بخش نرم‌افزار و خدمات، پس از یک دوره مرخصی درمانی شرکت را ترک کرد.

ماه آوریل گذشته پاول یاکوبسن، مدیر مالی جنرال‌موتورز، فاش کرد که 5,000 کارمند حقوق‌بگیر شرکت به طور توافقی شرکت را ترک کرده‌اند. این اقدام با هدف رسیدن به صرفه‌جویی 2 میلیارد دلاری در هزینه‌های GM انجام شد. پیشنهاد (buyout) به تمام کارمندان حقوق‌بگیر جنرال‌موتورز در ایالات‌متحده، که بیش از پنج سال سابقه کار داشتند، ارائه شده است. هرچند این برنامه داوطلبانه بوده و کارمندان بسته‌های حمایتی نیز دریافت کرده‌اند، اما منابع آگاه از تشویق نیروهای برای خروج حکایت دارند.

منبع: Daily Hive