Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

پیشبینی بارش تگرگ در آلبرتا طی ساعات آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس پیشبینی‌های هواشناسی طی ساعات آینده و با ورود توده هوای طوفانی، در بخش‌های وسیعی از استان بارش تگرگ را خواهیم داشت.

بنابر اعلام Environment and Climate Change Canada این سامانه طی عصر امروز نواحی جنوبی آلبرتا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این اساس از ساعات ظهر ابرهای تندری در آسمان پدیدار می‌شوند و بارش‌ها در طول شب ادامه خواهد داشت.

بنابراین اگر اهل کلگری، مدیسن‌هت یا دیگر شهرهای جنوبی آلبرتا هستید، باید منتظر بادهای شدید، آب‌گرفتگی معابر و تگرگ باشید.

ساکنین دیگر نواحی استان مانند ادمونتون نیز احتمالا روز شنبه و با حرکت این توده به سمت شمال، بارش‌های جوی را تجربه می‌کنند.

بارش تگرگ هفته گذشته در کلگری خسارت‌های بسیاری به خانه‌ها و فرودگاه بین‌المللی این شهر وارد کرد. این طوفان که با بارش تگرگ‌هایی به اندازه تخم‌مرغ همراه بود، موجب شکسته شدن شیشه خانه‌ها و زیان‌های مالی قابل‌توجه شد.

سرعت وزش باد این سامانه در برخی نواحی آلبرتا به 100 کیلومتر در ساعت هم رسید. حال شهروندان امیدوار هستند که پرونده این هفته با یک طوفان شدید دیگر بسته نشود.

با توجه به وضعیت جوی ناپایدار طی روزهای آینده، حتما پیش از برنامه‌ریزی برای سفر یا گردش در طبیعت، به پیشبنی‌های هواشناسی توجه کنید.

منبع: Daily Hive