Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

کاهش درآمد لازم برای خرید خانه در شهرهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش ثبات در بازار مسکن کانادا، حال آمارها نشان می‌دهند که درآمد لازم برای خرید خانه در شهرهای بزرگ کانادا نیز کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش Ratehub.ca، نرخ بهره بانک کانادا در دو نوبت پیاپی کاهش پیدا کرده و در ماه جولای به ۴.۵ درصد رسیده است.

طی ماه ژوئن میانگین نرخ وام مسکن با بهره ثابت پنج ساله ۵.۴۷ درصد و در ماه بعد ۵.۲۹ درصد محاسبه شدند. این اعداد نشان از کاهش بیش از ۵٬۰۰۰ دلاری درآمد لازم برای دریافت وام مسکن در گران‌ترین بازارهای مسکن کانادا است.

پنلوپه گراهام، کارشناس Ratehub.ca، با اشاره به کاهش درآمد لازم برای دریافت وام مسکن در تمام شهرهای مورد مطالعه شده است.

اگر ساکن شهرهای تورنتو یا ونکوور هستید با قیمت‌های سرسام‌آور املاک آشنا دارید. با این وجود، بیشترین کاهش نرخ درآمد لازم برای خرید مسکن در تورنتو و ونکوور ثبت شده است.

بگفته این کارشناس میزان درآمد لازم برای خرید مسکن در تورنتو و ونکوور ۵٬۰۲۰ دلار کاهش پیدا کرده است. بدین ترتیب میانگین قیمت املاک در تورنتو ۱۳٬۳۰۰ دلار و در ونکوور ۹٬۴۰۰ دلار کمتر از قبل است.

البته شهرهای کوچک‌تر تجربه مشابه نداشته‌اند.

فردریکتون در نیوبرانزویک کاهش ۲۱۰ دلاری درآمد لازم برای خرید مسکن (از ۷۰٬۲۳۰ دلار به ۷۰٬۰۲۰ دلار) را تجربه کرده است. گزارش اخیر نشان می‌دهد که قیمت مسکن در فردریکتون با افزایش ۳٬۶۰۰ دلاری از ۳۰۸٬۲۰۰ دلار در ماه ژوئن به ۳۱۱٬۸۰۰ دلار در ماه جولای رسیده است.

سنت ‌جونز واقع در نیوفاندلند و لابرادور در میان ۱۳ شهر مورد بررسی کمترین کاهش را دارد. میانگین درآمد لازم برای خرید ملک در این شهر با کاهش ۱۶۰ دلاری از ۷۶٬۸۸۰ دلار به ۷۶٬۷۲۰ دلار رسیده و قیمت مسکن نیز طی یک ماه از ۳۴۵٬۲۰۰ دلار به ۳۴۹٬۷۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

منبع: Daily Hive