Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

سفر به لبه‌ فضا با بالن آژانس مسافرتی کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزودی آرزوی بسیاری از افراد برای سفری ماجراجویانه به لبه فضا و تماشای چشم‌انداز حیرت‌انگیز کره زمین، برآورده خواهد شد.

آژانس مسافرتی RedTag.ca با ارائه یک پکیج سفر ویژه، امکان تماشای سیاره آبی از بالاترین لایه‌های اتمسفر را به مسافران می‌دهد.

این آژانس بتازگی اطلاعات بیشتری درباره این سفر فضایی، منتشر کرده است. بر این اساس کپسول سفینه و کل فرایند پرواز توسط Space Perspective، اولین شرکت سفرهای فضایی بدون آلاینده کربن، طراحی شده‌اند.

در این سفر گردشگران سوار Spaceship Neptune خواهند شد که با استفاده از تکنولوژی SpaceBalloon به ارتفاعات بسیار بالا می‌رسد.

این پرواز آهسته خواهد بود (سرعت افزایش ارتفاع حدود 19 کیلومتر در ساعت است) و رسیدن به بالاترین نقطه چهار ساعت زمان می‌برد. این کپسول مجهز ظرفیت حمل هشت مسافر و یک کاپیتان پرواز را دارد.

سفینه Spaceship Neptune از راکت برای رسیدن به این ارتفاع استفاده نمی‌کند، بنابراین نیاز نیست نگران فشارهای جی بالا در هنگام پرواز باشید. این موضوع الزامات مربوط به تمرین‌های پروازی دشوار پیش از سفر را نیز، از بین می‌برد.

مسافران پس از رسیدن به فضا می‌توانند منظره 360 درجه کره زمین را تماشا کنند. این کپسول به بزرگترین پنجره‌های ساخته شده برای سفینه‌های فضایی، مجهز است.

سفینه مذکور تمام امکانات رفاهی ممکن را دارد. مسافران می‌توانند از وای‌فای، انواع غذاها و دسرهای خوشمزه و بار بی‌نظیر با نوشیدنی‌های گوناگون لذت ببرند. علاوه بر این امکان نشستن روی صندلی‌ها و تجربه اولین اسپا فضایی نیز، وجود دارد.

فرود دو ساعته بالن تا رسیدن به زمین نیز آرام و بدون هرگونه چالش خاص است. طبق برنامه‌ریزی‌ها فرود کپسول در آب‌های اقیانوس و با بالاترین سطح ایمنی، انجام می‌شود.

کسانی که بلیت این سفر ماجراجویانه را خریداری می‌کنند، یک برنامه سفر برنامه‌ریزی شده را دریافت خواهند کرد.

در روز نخست مسافران به فرودگاه اورلاندو می‌رسند و با یک لیموزین خصوصی از آن‌ها استقبال می‌شود. در ادامه آن‌ها به هتل والدورف آستوریا منتقل و دو شب در آنجا اقامت خواهند داشت.

در روز سوم یک لیموزین خصوصی مسافران را به محل پرواز منتقل می‌کند.

در وبسایت این آژانس آمده: “سفینه Neptune از MS Voyager و با استفاده از تکنولوژی SpaceBalloon به سمت لبه فضا حرکت می‌کند. این مجموعه پس از باد شدن بالن‌ به اندازه‌ای عظمت دارد که به راحتی مجسمه آزادی را در خود جای می‌دهد.”

هزینه این سفر بسیار بالا است و بلیت سفر به لبه فضا با این بالن 126,395 دلار آمریکا (172,027 دلار کانادا) برای هر نفر آب می‌خورد. این هزینه با در نظر گرفتن دو شب اقامت در اورلاندو، صبحانه روزانه، جابجایی با لیموزین و غذا و نوشیدنی در طول پرواز با Spaceship Neptune محاسبه شده است.

البته هزینه‌های پرواز، انعام، بیمه مسافرتی و گردش‌های اختیاری، در این هزینه گنجانده نشده‌اند.

در صورتی که پول بلیت را دارید، باید پس از خرید چند سال منتظر بمانید. طبق برنامه‌ریزی‌ها این سفرها از سال 2028 آغاز می‌شوند. شرکت Space Perspective انتظار دارد اولین پرواز تجاری با این تکنولوژی را (خارج از این پکیج پروازی) در سال 2025 انجام دهد.

هرچند پرداخت هزینه پرواز از چند سال زودتر ریسک بالایی دارد، اما این شرکت تضمین می‌دهد که مبالغ پرداختی را در صورت بروز هرگونه مشکل و لغو پرواز به طور کامل باز می‌گرداند.

منبع: Daily Hive