Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

سایه اعتصاب بر خطوط هوایی Air Canada

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خلبان‌های شرکت هواپیمایی Air Canada اعلام کرده‌اند که در تاریخ 17 سپتامبر دست به اعصاب خواهند زد.

روز پنجشنبه انجمن Air Line Pilots Association که نمایندگی بیش از 5,400 خلبان بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور را بر عهده دارد، از تصویب اجرای اعتصاب با 98 درصد آرای موافق، خبر داد.

آن‌ها از ماه ژوئن 2023 مذاکرات خود را با شرکت Air Canada شروع کرده‌اند. در جریان این جلسات که به میزبانی هتل‌های تورنتو برگزار شدند، نماینده فدرال نیز بعنوان ناظر حضور داشت.

بگفته شارلین هیودی، رئیس اتحادیه، رای بالای اعضا به اعتصاب یک پیام روشن برای تیم مدیریتی Air Canada دارد، که خلبان‌ها برای دستیابی به یک معامله بهتر حاضر به انجام اقدامات عملی هستند.

او در اینباره گفت: “قراردادهای کنونی کهنه و قدیمی هستند. در حال حاضر بندهایی در قراردادها وجود دارد که به دوران پس از ورشکستگی بزرگ باز می‌گردند.”

این شرکت هواپیمایی در سال 2003 درخواست خود برای حمایت از ورشکستگی را ارائه کرد.

هیودی اظهار داشت که هر دو طرف در برخی زمینه‌ها به توافق دست پیدا کرده‌اند، اما در بخش دستمزد و برخی دیگر از جنبه‌های مربوط به برنامه شغلی خلبان‌ها، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

بگفته هیودی طی 18 ماه گذشته و پس از بازنگری در قراردادهای چهار شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات‌متحده، برخی کارکنان پروازی آن‌ها تا دو برابر همکاران کانادایی خود در شرکت Air Canada دستمزد دریافت کرده‌اند.

او اظهار داشت: “همه ما مسافران را بر اساس توافق Star Alliance جابجا می‌کنیم. بنابراین مسافران ما در یک حریم هوایی و گاهی در یک مسیر یکسان پرواز می‌کنند، اما دستمزدهای پرداختی به خلبان‌های آن‌ها بسیار بیشتر از ما است.”

بگفته آریل ملول-وشلر، مدیر ارشد منابع انسانی Air Canada، طرفین به توافق در بسیاری از بخش‌ها دست پیدا کرده‌اند. او اظهار داشت که ثبات نیروی کار باعث شد تا قرارداد منقضی شده کنونی تا یک دهه بیشتر عمر کند.

مایکل ریوسو، مدیرعامل Air Canada، در اوایل ماه جاری از توافق طرفین بر سر بندهای مختلف قرارداد خبر داد و درباره حل اختلافات موجود ابراز امیدواری کرد. حال باید دید طی هفته‌های باقی‌ مانده مشکلات موجود حل خواهند شد یا خیر.

منبع: CTV News