Monday, September 16, 2024
9.9 C
Calgary

اینترنت فیبر و موبایل باکیفیت‌تر و ارزان‌تر می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق برنامه‌ریزی‌ها بزودی با افزایش رقابت در حوزه اینترنت پرسرعت، شاهد ارائه گزینه‌های بیشتر، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

بنابر اعلام کمیسیون Canadian Radio-television and Telecommunications (CRTC)، دسترسی شرکت‌های اینترنتی مستقل و کوچک‌تر به شبکه فیبر نوری در مقایسه با غول‌های ارتباطی چون بل و تلس، بیشتر می‌شود.

این تصمیم از تاریخ 13 فوریه سال آینده اجرایی خواهد شد. به این ترتیب قدرت رقابت این شرکت‌ها در بازار بیشتر شده و مشتریان می‌توانند به گزینه‌های بیشتر دسترسی داشته باشند.

ویکی ایترایدز، رئیس و مدیرعامل CRTC، در اینباره گفت: “این تصمیم در راستای برنامه ما برای اطمینان یافتن از دسترسی کانادایی‌ها به گزینه‌های بیشتر اینترنت باکیفیت و خدمات تلفن همراه با قیمت‌های پایین‌تر، گرفته شده است.”

این نهاد ارتباطی و قانون‌گذاری باور دارد که با اجرای چنین سیاستی بیزینس‌ها باید برای حفظ سهم خود در بازار بیشتر رقابت کنند. این شرایط در نهایت به سود مشتریان خواهد بود و آن‌ها می‌توانند از قیمت‌های پایین‌تر و نوآوری‌های بیشتر سود ببرند.

پیش از این CRTC دسترسی شرکت‌های اینترنتی کوچکتر به شبکه فیبر نوری غول‌های مخابراتی در انتاریو و کبک را، به طور آزمایشی و از نوامبر سال گذشته، سرعت بخشیده بود.

داده‌های جمع‌آوری شده از این طرح در تصمیم‌گیری اخیر نقش داشته است. کمیسیون CRTC در فوریه 2024 نظرات 22 گروه را در جلسه‌ای عمومی شنید و بیش از 300 درخواست را در این رابطه دریافت کرده بود.

در بخشی از اطلاعیه آمده: “کمیسیون CRTC متوجه شده که ساخت شبکه فیبر نوری گران تمام می‌شود. تصمیم اخیر گرفته شد تا اطمینان حاصل کنیم که سرمایه‌گذاری‌ها برای دسترسی بیشتر کانادایی‌ها به اینترنت باکیفیت و پرسرعت، صورت می‌گیرند. بر این اساس تمام شبکه‌های فیبری شرکت‌های مخابراتی بزرگ به مدت پنج سال در دسترس رقبای کوچک‌تر نیز خواهد بود.”

این تغییر شرکت‌های بزرگ را تشویق می‌کند تا هرچه سریع‌تر از فرصت استفاده کنند و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را برای دسترسی تعداد بیشتری از شهروندان به شبکه فیبر، انجام دهند.”

در حال حاضر اقداماتی نیز برای کاستن از نرخ خدمات اینترنت شبکه‌ فیبر نوری، در حال انجام است. به این ترتیب هزینه بسته‌های تا پایان سال جاری به نرخ‌ها معقول نزدیک می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ تا فوریه 2025 به هدف نهایی می‌رسد. هم‌اکنون در انتاریو و کبک شاهد تعیین نرخ‌های مدنظر هستیم.

در بخش دیگری این برنامه CRTC تلاش می‌کند تا دسترسی کانادایی‌ها به بسته‌های اینترنت همراه ارزان‌تر فراهم شود.

ماه آگوست گذشته CRTC و شرکت‌های مخابراتی بزرگ کانادا به توافقی دست پیدا کردند که دسترسی شرکت‌های محلی به شبکه آن‌ها را ممکن می‌ساخت.

بنابراین شرکت‌های کوچک‌تر و محلی که اینترنت وایرلس را ارائه می‌دهند بعنوان Mobile Virtual Network Operator (MVNO) فعالیت دارند. چنین شرایطی به کانادایی‌ها اجازه می‌دهد تا در نقاط دورافتاده به بسته‌های تلفن ارزان‌تر دسترسی پیدا کنند.

منبع: Daily Hive