Tuesday, September 17, 2024
7.6 C
Calgary

هزینه‌های سنگین زندگی در کانادا برای بازنشسته‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها دیدن برچسب قیمت‌ خدمات و محصولات می‌تواند چند سال از عمر هرکس را کم می‌کند، شرایطی که برای بازنشسته‌ها به مراتب دشوارتر است! بحران‌های گوناگون مانند تورم، قیمت مسکن و نرخ مواد غذایی خیلی سریع جیب بازنشسته‌های کانادایی را خالی می‌کنند.

بتازگی وبسایت Sambla هزینه زندگی بازنشسته‌ها در سراسر جهان را بررسی کرده و فهرستی از بیست کشور گران را تهیه است. در این بین کانادا جایگاه ترسناک ششم را به خودش اختصاص داده است.

این گزارش هزینه زندگی صد کشور را بدون در نظر گرفتن اجاره‌بها محاسبه کرده است. سن بازنشستگی و امید به زندگی نیز از دیگر فاکتورهای مورد بررسی بوده‌اند.

هزینه ماهانه زندگی هر بازنشسته کانادایی، بدون در نظر گرفتن اجاره‌بها، ۱٬۱۴۵ دلار تمام می‌شود.

این گزارش با در نظر گرفتن میانگین سن بازنشستگی ۶۰ سال و امید به زندگی ۸۳ سال به این نتیجه رسیده که کانادایی‌ها باید ۳۱۶٬۳۳۲ دلار برای این دوران پس‌انداز کنند.

این در حالیست که شهروندان سوئیس، گران‌ترین کشور جهان، باید ۲۴۸٬۱۰۲ پوند معادل ۴۴۰٬۵۱۱ دلار کانادا پس‌انداز داشته باشند. این رقم شامل اجاره مسکن نمی‌شود.

با این لیست کره‌جنوبی ارزان‌ترین کشور برای بازنشسته‌ها است. شهروندان کره‌ای برای آغاز بازنشستگی تنها به ۱۳۰٬۲۶۶ یورو معادل ۲۳۱٬۲۹۰ دلار کانادا نیاز خواهند داشت.

منبع: Daily Hive