Monday, September 16, 2024
8.7 C
Calgary

نرخ بالای بیکاری جوانان و مهاجران‌ تازه‌وارد در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با ثبت رکوردهای جمعیتی در آلبرتا، نرخ بیکاری نیز در بین جمعیت مهاجران تازه‌وارد و جوانان استان بسیار افزایش پیدا داشته است.

دولت استانی روز پنجشنبه اعلام کرد که رشد جمعیت آلبرتا همچنان روند صعودی خود را دنبال می‌کند، اما نرخ بیکاری نیز تا حد زیادی افزایش داشته و این روزها افراد بیشتری به دنبال کار می‌گردند.

طی سال گذشته تعداد متقاضیان کار در استان با سرعت بسیار بیشتر از نرخ اشتغالزایی افزایش پیدا کرد. این روند به بالا رفتن نرخ بیکاری در آلبرتا انجامید، رقمی که طی هفت ماه نخست سال جاری به طور میانگین 6.7 درصد بود.

در بخشی از گزارش اقتصادی دولت استانی آمده: “افزایش نرخ بیکاری باعث شده تا بخشی از جامعه دیگر به دنبال کار نگردند. در نتیجه نرخ مشارکت نیروی کار در سال جاری بسیار کمتر از پیشبینی‌ها بود و شاهد رشد نرخ بیکاری در استان هستیم.”

طبق برآوردها نرخ بیکاری در سال 2024 به 7.0 درصد خواهد رسید که 0.5 درصد بیشتر از پیشبینی برنامه بودجه است. انتظار می‌رود با ایجاد مشاغل جدید در بخش‌های مختلف صتعت، نرخ بیکاری طی سال آینده به 6.8 درصد کاهش پیدا کند.

در این بین میزان بیکاری در میان برخی گروه‌های جمعیتی مانند جوانان و مهاجران تازه‌وارد بیش از سایرین است.

طبق این اطلاعیه افراد تازه‌وارد به دلایل مختلف مانند نداشتن سوابق اعتباری، چالش زبان و نداشتن تجربه کار در کانادا، با چالش‌ها و مشکلات گوناگون برای ورود به بازار روبرو هستند.

طی ماه فوریه جمعیت آلبرتا با سرعتی بسیار بیشتر از پیشبینی‌ها افزایش یافت. در سه‌ماهه نخست 2024 جمعیت استان بیش از 200,000 نفر افزایش پیدا کرد که رشد سالانه 4.4 درصدی را نشان می‌دهد.

این بالاترین رقم سالانه رشد جمعیت از سال 1981 به اینسو و بیشترین در بین تمام استان‌ها است. حال انتظار می‌رود با ادامه این روند شاهد شکسته شدن رکورد ورود مهاجران خارجی باشیم که بخش زیادی از آن‌ها را کارگران موقت خارجی، دانشجویان خارجی، پناهجویان و خانواده مهاجران تشکیل می‌دهند.

برآورد شده که جمعیت آلبرتا در سال 2024 رشد 4.6 درصدی را تجربه کند. این رقم بسیار بیشتر از پیشبینی 3.7 درصدی برنامه بودجه برای امسال بوده و رکورد 4.1 درصد سال گذشته را نیز می‌شکند.

انتظار می‌رود رشد جمعیت در سال 2025 کندتر شود و به 3.2 درصد برسد، رقمی که همچنان از پیشبینی 2.7 درصدی برنامه بودجه بیشتر است.

منبع: Daily Hive