Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

کاهش دما و بارندگی در کلگری و ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هوای این روزهای کلگری و ادمونتون گرم و آفتابی است، اما طبق پیشبینی‌های هواشناسی باید خود را برای باران و سرما در روزهای آتی آماده کنیم.

بنابر اعلام سازمان Environment and Climate Change Canada، طی هفته آینده دمای هوا در آلبرتا کاهش پیدا می‌کند و بارش باران را در نقاط مختلف استان خواهیم داشت. این درحالی است که امروز حداکثر دما در شهرهای کلگری و ادمونتون تا 31 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

موج گرمای کنونی با شروع هفته آتی از استان خارج می‌شود و هوای پاییزی و خنک جای آن را خواهد گرفت.

بگفته ناتالی هسل، کارشناس هواشناسی ECCC، این سامانه بارشی با رگبار باران، طوفان تندری و افت دما همراه خواهد بود. همچنین باد شدید در نواحی شمالی و مرکزی استان، مخصوصا دامنه‌ها، می‌وزد.

همزمان شانس بارش برف در ارتفاعات نیز وجود دارد، اما احتمالا شاهد سفیدپوش شدن قله‌های کوهستان راکی در بریتیش‌کلمبیا باشیم.

ادمونتون

شهروندان ادمونتون امروز حداکثر دمای 31 درجه سانتی‌گراد و هوای غبارآلود را تجربه می‌کنند. روز یکشنبه دما تا 32 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند، اما از دوشنبه هوای خنک وارد شهر شده و تا پنجشنبه حداکثر دما تا 16 درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

کلگری

بر اساس پیشبینی ECCC هوای گرم کنونی در کلگری تا ظهر دوشنبه پایدار است، اما با غروب خورشید دما به 9 درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و بارش باران را نیز خواهیم داشت. روند نزولی دما تا پنجشنبه ادامه دارد و حداکثر دما در این روز تا 13 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

شما می‌توانید آخرین پیشبینی‌های هواشناسی شهرهای مختلف آلبرتا را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive