Monday, September 16, 2024
19.1 C
Calgary

دومین سازه بلند کانادا تخریب خواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق برنامه‌ریزی‌ها بزودی دودکش مرتفع Inco Superstack، دومین سازه بلند کانادا، تخریب خواهد شد.

این سازه 281 متری که بر روی تاسیسات فراوری Vale’s Copper Cliff در سادبری قد علم کرده، بلندترین دودکش ساخته شده در کانادا است. برای مقایسه باید بدانید که این سازه تنها یک فوت از ساختمان مشهور امپایر استیت در شهر نیویورک کوتاه‌تر است.

این سازه عظیم در فاصله سال‌های 1971 تا 1987، پیش از ساخت نیروگاه Ekibastuz GRES-2 در قزاقستان، رکورد بلندترین دودکش دنیا را به نام خود ثبت کرده بود.

امروزه این دودکش پس از برج CN Tower شهر تورنتو در جایگاه دوم بلندترین سازه‌های کشور قرار دارد، اما این رتبه را بزودی و برای همیشه از دست می‌دهد.

شرکت Vale Base Metal روز چهارشبه اعلام کرد که در راستای برنامه‌های خود برای کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، پروژه تخریب این دودکش عظیم را از اوایل سال 2029 تا اوایل سال 2030 اجرا می‌کند.

عملیات تخریب تاسیسات Copperstack از همین حالا آغاز شده و شرکت Vale با انتشار یک ویدئو جزئیات برنامه برچیدن Superstack را نیز اعلام کرده است.

گورد گیلپین، مدیر عملیات Vale Base Metals، با اشاره به جایگاه نمادین دودکش‌های مرتفع این تاسیسات برای گریتر سادبری گفت: ” این را می‌دانیم که چشم‌انداز سادبری پس از برچیدن این دودکش تغییر می‌کند، اما بیزینس ما در گذر زمان بهبود پیدا کرده و اجرای این عملیات بخشی از روند تکاملی آن است. مدرنسازی تاسیسات و کاهش فوت‌پرینت فعالیت‌های ما باعث می‌شود تا اطمینان حاصل کنیم که صد سال آینده معدن‌کاری ما در سادبری به اندازه یک قرن گذشته موفق خواهد بود.”

البته برنامه‌هایی نیز برای ساخت نمادهای این دودکش در دستور کار قرار دارد تا یاد آن گرامی داشته شود.

منبع: Daily Hive