Tuesday, September 17, 2024
11.1 C
Calgary

کارنامه درخشان تیم پارالمپیک کانادا در پاریس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تیم پارالمپیک کانادا با کسب 10 مدال طلا در پاریس توانست نتیجه ناامیدکننده بازی‌های توکیو را به فراموشی بسپارد.

کارن اونیل، مسئول ارشد اجرایی کمیته پارالمپیک کانادا، در اینباره گفت: “عملکرد ما در مقایسه با دوره قبل بسیار بهتر است. هدف ما پایان دادن به روند نزولی چند بازی‌ تابستانی گذشته بود، مهمی که توانستیم آن را عملی کنیم. پاندمی کووید چالش‌های بسیاری برای ورزشکاران المپیکی در توکیو ایجاد کرد، شرایطی که به مراتب برای ورزشکاران پارالمپیکی که به پشتیبانی‌های بیشتر نیاز داشتند بدتر بود.”

کسب مدال در هفت رشته ورزشی

کانادا در پارالمپیک پاریس توانست در جدول مجموع مدال‌ها بطور مشترک با هند در رتبه 15ام بایستد. همچنین در جدول مدال‌های طلا نیز کانادا رتبه 11ام مشترک را با کشورهای آلمان و ازبکستان کسب کرد.

یکی از مهمترین برتری‌های تیم کانادا کسب مدال در هفت رشته ورزشی مختلف است.

شنا و دومیدانی مدال‌آورترین رشته‌های پارالمپیک پاریس برای کانادا بود. پارالمپیک‌کاران توانستند تمامی 10 مدال طلای کشور را در همین دو رشته بدست آورند.

نیکولاس بنت بیست ساله از پارکسویل بریتیش‌کلمبیا با کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره عملکردی بی‌نظیر از خود نشان داد.

بنت به همراه بریانا هنسی، پارا کانوییست تیم کانادا از اتاوا، برای حمل پرچم کشور در مراسم اختتامیه پارالمپیک پاریس در روز یکشنبه انتخاب شدند.

هنسی توانست با کسب جایگاه دوم به اولین مدال پارالمپیک کانادا در رشته کانو دست پیدا کند.

تیم والیبال نشسته زنان نیز یکی از بهترین‌های کانادا در پاریس بود. آن‌ها توانستند با ایستادن بر روی سکوی سوم به اولین مدال ورزش‌های تیمی کانادا پس از پارالمپیک 2012 لندن دست یابند.

یکی از مهمترین دلایل موفقیت ورزشکاران در پاریس، سیستم گزینش جدید و انعطاف‌پذیر کمیته پارالمپیک کانادا است.

برای مثال کودی فورنی که در مسابقات ویلچر سرعت فوق‌العاده ظاهر شد و دو مدال طلا کسب کرد، حدود یک دهه در تیم راگبی با ویلچر فعالیت داشت. همچنین ناتان کلمنت که در رشته دوچرخه‌سواری به مدال نقره رسید در پارلمپیک 2016 ریو در رشته شنا شرکت کرده بود.

امسال همچنین اولین دوره‌ای است که مدال‌آوران پارالمپیکی پاداش یکسان با مدال‌آوران المپیکی دریافت می‌کنند. به این ترتیب برای مدال طلا 20,000 دلار، برای مدال نقره 15,000 دلار و برای مدال برنز 10,000 دلار پاداش پرداخت می‌شود.

کمیته CPC این پاداش‌ها را از منبع صندوق وقفی و 8 میلیون دلاری خود به ورزشکاران پرداخت می‌کند. شرکتSanjay Malaviya مبلغ 4 میلیون دلار و دولت فدرال مبلغ 2 میلیون دلار به این صندوق کمک کرده‌اند.

علاوه بر این شرکت Malaviya پاداش اضافی 5,000 دلاری را برای هر مدال‌آور در نظر گرفته است.

بیش از 2.3 میلیون بلیت برای تماشای رقابت‌های پارالمپیک پاریس به فروش رفت که پس از رکورد 2.7 میلیونی المپیک 2012 لندن، آن را در رتبه دوم تاریخ مسابقات قرار می‌دهد.

منبع: CBC