Tuesday, September 17, 2024
8.6 C
Calgary

رشد دستمزد سال آینده کمتر از امسال است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود آنکه کانادایی‌ها همچنان با مشکلات بسیار برای تامین هزینه‌های زندگی روبرو هستند، پیشبینی‌ می‌شود نرخ رشد دستمزدها در سال آینده کمتر از امسال باشد.

بتازگی شرکت Normandin Beaudry که در زمینه مشاوره آماری فعالیت می‌کند، نظرسنجی سالانه Salary Increase را منتشر کرده است.

این نظرسنجی با شرکت بیش از 750 سازمان کانادایی تهیه شده و بر اساس آن کارفرمایان در حال کاستن از بودجه افزایش دستمزد خود هستند. پیشبینی می‌شود میانگین رشد دستمزدها در سال 2025 به 3.4 درصد کاهش پیدا کند که 0.2 درصد کمتر از سال 2024 است.

Evolution of the average salary increase budgets in Canada (exclusing freezes) (CNW Group/Normandin Beaudry)

در این گزارش آمده: “درحالی که فشار اقتصادی و نیاز به نیروی کار حرفه‌ای همچنان چالش‌برانگیز هستند، ما شاهد بازگشت به استانداردهای پیش از پاندمی هستیم. حال برای دومین سال متوالی بودجه اختصاصی بمنظور افزایش دستمزدها کاهش پیدا کرده است.”

طبق این گزارش سازمان‌ها بودجه مذکور را با هدف تخصیص برای کنترل فشارهای مالی احتمالی به دلیل کمبود نیروی کار یا رویدادهای اقتصادی زیان‌بار، کاهش می‌دهند.

در سال 2024 حدود 50 درصد شرکت‌های حاضر در نظرسنجی، بودجه اضافی خود را بطور میانگین 1 درصد بیشتر از بودجه افزایش دستمزد عمومی، تعیین کرده بودند.

نتایج آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد که این رویه همچنان حفظ شده و 44 درصد سازمان‌های کانادایی قصد دارند بودجه اضافی خود برای سال 2025 را حدود 1 درصد بیشتر از بودجه افزایش دستمزد، تعیین کنند.

بودجه‌های اضافی برای برنامه‌های دیگر مانند اجرای تغییرات مبتنی بر بازار، حفظ کارکنان در پست‌های حیاتی و اعطای پاداش بیشتر به کارمندان برتر نیز، هزینه می‌شوند.

منبع: Daily Hive