Wednesday, September 18, 2024
19 C
Calgary

بررسی صنایع کانادا که نیاز بیشتری به نیرو دارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بتازگی سازمان آمار کانادا لیست صنایع کانادایی که نیاز بیشتری به نیرو دارند را، منتشر کرده است.

در گزارش StatCan موقعیت‌های شغلی خالی همراه با درآمد و ساعات کاری آن‌ها را می‌توان مشاهده کرد. این بررسی نشان می‌دهد که بسیاری از مشاغل ماه گذشته همچنان خالی هستند و شما می‌توانید در بیش از ۵۵۴ هزار فرصت موجود مشغول به کار شوید.

بر اساس این گزارش تعداد فرصت‌های شغلی خالی در مقایسه با سال گذشته ۱.۱ واحد، معادل ۴.۲ درصد، کاهش پیدا کرده است.

بگفته سازمان آمار کانادا طی ماه‌های مه و ژوئن سال ۲۰۲۴ به ازای هر موقعیت شغلی خالی به ترتیب ۲.۵ و ۲.۶ نفر بیکار در کانادا وجود داشته و این تعداد برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافته است. کمترین فاصله تعداد موقعیت شغلی خالی و افراد بیکار در کانادا در جولای ۲۰۲۲ با نسبت ۱.۰ ثبت شده است.

بر اساس این گزارش تعداد فرصت‌های شغلی در پنج حوزه مختلف افزایش داشته که شامل خدمات اداری و پشتیانی، مدیریت پسماند و اصلاح مشکلات محیطی (۴٬۲۰۰+؛ ۱۶٪+)، خدمات حمل‌ونقل و انبارداری (۳٬۸۰۰+؛ ۱۲.۴٪+)، خدمات آموزشی (۳٬۲۰۰+؛ ۱۲.۴٪+)، صنایع اطلاعات و فرهنگی (۲٬۶۰۰+؛ ۵۴.۶٪+) و هنر، سرگرمی و تفریحی (۱٬۱۰۰+؛ ۱۶.۳٪+) می‌شود.

در این بین صنعت غذا و اقامت از پرچالش‌‌ترین صنایع برای پیدا کردن شغل است. گزارش اخیر سازمان آمار کانادا نشان می‌دهد که تعداد فرصت‌های خالی در این حوزه با ۱۰.۸ درصد کاهش به ۵۹٬۹۰۰ شغل رسیده است.

در این گزارش آمده: «تعداد مشاغل موجود در صنعت غذا و اقامت کانادا به کمترین میزان از ۱ فوریه ۲۰۲۱ و پیش از دسترسی به واکسن Covid-19 رسیده است. همچنین تعداد فرصت‌های شغلی موجود نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۳۵.۶ درصدی به ۳۳٬۱۰۰ مورد رسیده است.»

اگر به دنبال استخدام در حوزه بهداشت و درمان هستید، هم‌اکنون ۱۱۹٬۵۰۰ موقعیت شغلی خالی وجود دارند.

در حال‌ حاضر استان‌هایی که افزایش مشاغل در آنها ثبت شده شامل منیتوبا (۲۴٬۸۰۰ مورد)، نیو برانزویک (۱۰٬۴۰۰ مورد) و پرنس ادوارد آیلند (۲٬۶۰۰ مورد) می‌شوند.

در مقابل تعداد مشاغل خالی در ساسکاچوان با کاهش ۲٬۶۰۰ موردی به ۱۷٬۷۰۰ عدد رسیده است.

منبع: Daily Hive