Tuesday, September 17, 2024
8.6 C
Calgary

فراخوان گسترده تراک‌های کرایسلر در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت کرایسلر از فراخوان گسترده تراک‌های خود به دلیل وجود ایراد در سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، خبر داده است.

بنابر اعلام شرکت استلانتیس، مالک کرایسلر، تعداد 158,670 دستگاه اتومبیل در سراسر کانادا فراخوانده شده‌اند. این آمار برای بازار داخلی ایالات‌متحده 1,227,808 دستگاه و برای بازار مکزیک و دیگر بازارهای خارج از آمریکای شمالی بترتیب 13,419 و 61,072 دستگاه است.

بگفته کرایسلر وجود یک ایراد نرم‌افزاری در این خودروها می‌تواند ایمنی سرنشینان را تا حد زیادی به خطر بیاندازد. این مشکل در سیستم نرم‌افزاری ترمز ضدقفل (ABS) وجود دارد و می‌تواند بطور ناخواسته سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) خودرو را غیرفعال کند.

در اطلاعیه شرکت آمده: “چنانچه این ایراد رخ دهد، سیستم ترمز همچنان عملکرد خود را حفظ خواهد کرد. در این شرایط چراغ خطر نارسایی در سیستم ABS، ESC، کروز کنترل فعال و هشدار تصادف از روبرو روشن شده و شروع به چشمک زدن می‌کنند.”

برخی از مدل‌های 2019 و 2021 تا 2024 تراک‌های دوج رم 1500 این ایراد را دارا هستند.

بگفته کرایسلر این مشکل پس از مراجعه مالکین و بررسی وضعیت خودرو، در صورت وجود شناسایی و برطرف خواهد شد. همچنین آن‌ها تاکید کرده‌اند که تاکنون هیچ مورد مصدومیت یا تصادف به دلیل بروز این ایراد، گزارش نشده است.

بروزرسانی نرم‌افزاری خودروها بصورت رایگان انجام می‌شود. کرایسلر از مالکین این خودروها خواسته تا در اولین فرصت با نمایندگی تماس بگیرند و برای مراجعه اقدام کنند.

سازمان Transport Canada نیز با انتشار یک اطلاعیه به این فراخوان واکنش نشان داده است. در این اطلاعیه از مالکین کانادایی خواسته شده تا اتومبیل خود را در وبسایت شرکت ثبت کنند تا در صورت نیاز یا اعلام فراخوان، در کوتاه‌ترین زمان از موضوع باخبر شوند.

سازمان حمل‌ونقل کانادا از مشتریانی که هرگونه مشکل مرتبط با ایمنی در اتومبیل خود مشاهده کرده‌اند خواسته تا آن را با شماره‌گیری 1 (800) 333-0510 یا مراجعه به این لینک، گزارش دهند.

طی ماه مارس نیز بیش از ده هزار دستگاه سدان دوج و کرایسلر به دلیل نقص کیسه هوا فراخوانده شده بودند.

منبع: Daily Hive