Tuesday, September 17, 2024
7.6 C
Calgary

محبوبیت بسیار پایین جاستین ترودو در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس یک نظرسنجی جدید میزان محبوبیت جاستین ترودو در آلبرتا بسیار پایین است و در دیگر استان‌ها نیز چندان تعریفی ندارد. بیشتر شهروندان آلبرتا جاستین ترودو را بدترین نخست‌وزیر کانادا در بیش از پنجاه سال گذشته می‌دانند.

نظرسنجی Research Co. نشان می‌دهد که تقریبا از هر پنج کانادایی دو نفر (38 درصد) باور دارند جاستین ترودو بدترین نخست‌وزیر دوره‌های اخیر کانادا است؛ این رقم در مقایسه با نظرسنجی ماه ژوئن 2023 رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد.

این رقم در آلبرتا تا 55 درصد بالا می‌رود! شهروندان مانیتوبا و ساسکاچوان نیز با 52 درصد نشان داده‌اند که دل خوشی از ترودو ندارند.

جاستین ترودو در آتلانتیک کانادا، بریتیش‌کلمبیا، انتاریو و کبک به ترتیب با 39 درصد، 39 درصد، 37 درصد و 28 درصد محبوبیت، از وضعیت بهتری برخوردار است.

در این نظرسنجی نخست‌وزیر سابق استفن هارپر با 14 درصد، پیر ترودو با 7 درصد، کمپل با 6 درصد، کرتین و کلارک با 3 درصد و مارتین و ترنر با 2 درصد در رتبه‌های بعدی بدترین نخست‌وزیران از نگاه کانادایی‌ها قرار دارند.

در بخش دیگر این مطالعه Research Co. نظر کانادایی‌ها درباره بهترین نخست‌وزیر را نیز پرسیده شده است. تقریبا از هر شش کانادایی یکنفر برایان ملرونی را لایق این عنوان دانسته است.

تعداد 1,002 کانادایی بالغ در این نظرسنجی که بین تاریخ 19 تا 21 آگوست 2024 انجام شده، شرکت داشته‌اند. تاثیر فاکتورهایی چون سن، جنسیت و محل سکونت بر نتایج نهایی اعمال شده و محدوده خطا +/- 3.1 بوده است.

منبع: Daily Hive