Tuesday, September 17, 2024
19.5 C
Calgary

رسیدن میانگین نرخ اجاره‌بها در کانادا به 2,187 دلار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش جدید Rantals.ca میانگین نرخ اجاره‌بهای کانادا در ماه آگوست به 2,187 دلار رسیده است.

این بررسی که توسط Rentals.ca و Urbanation انجام شده نشان می‌دهد که این نرخ در مقایسه با سال گذشته رشد 3.3 درصدی دارد.

در این گزارش آمده: “با وجود رشد ادامه‌دار نرخ اجاره‌بها، این پایین‌ترین رقم افزایش سالانه در تقریبا سه سال است. تغییرات ماهانه اجاره‌بها در ماه آگوست نشانگر کاهش 0.1 درصدی بوده و روند تثبیت قیمت‌ها که از ماه مه شروع شده همچنان ادامه دارد.”

البته رشد نرخ اجاره‌بها با توجه به نوع ملک می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

نرخ اجاره‌بهای کاندو با رشد سالانه 4.7 درصدی در ماه آگوست به 2,142 دلار رسیده، اما این رقم برای آپارتمان‌ها رشد 6.2 درصدی را نشان می‌دهد و نرخ آن‌ها تا 2,118 دلار افزایش پیدا کرده است. در سوی دیگر نرخ اجاره‌بهای کاندو‌های استودیو با کاهش سالانه 3.3 درصدی تا 1,825 دلار افت داشته و استودیو‌های purpose-built نیز افزایش 10.7 درصدی نرخ را تجربه کرده‌اند تا رقم 1,784 دلار ثبت شود.

شاون هیلدبراند، رئیس Urbanation، در اینباره گفت: “روند تثبیت نرخ اجاره‌بها به واسطه ساخت و عرضه بیشتر مسکن، کاهش تقاضای ناشی از رشد جمعیت و اجرای سیاست‌های دولتی رقم خورده است.”

بریتیش‌کلمبیا و انتاریو با وجود کاهش نرخ اجاره‌بها در مقایسه با سال گذشته (بترتیب 5 و 4 درصد) همچنان گران‌ترین استان‌ها برای کرایه کردن خانه هستند. بطور میانگین شهروندان بریتیش‌کلمبیا ماهانه 2,536 دلار برای اجاره مسکن پرداخت می‌کنند و این رقم در انتاریو 2,390 دلار است.

در تورنتو میانگین نرخ اجاره‌بها در مقایسه با سال گذشته 6.9 درصد کاهش داشته و به 2,697 دلار رسیده است. این رقم در ونکوور نیز کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد و رقم 3,116 دلار ثبت شده است. شهرهای کلگری، اتاوا و مونتریال نیز افت ناچیز اجاره‌بها را تجربه کرده‌اند. تنها شهری که در شش بازار اصلی مسکن رشد اجاره‌بها داشته ادمونتون است. پایتخت آلبرتا با افزایش میانگین نرخ اجاره‌بها به میزان 9.2 درصد رقم 1,579 دلار را به ثبت رسانده است.

آلبرتا رشد 11 درصدی میانگین اجاره‌بها داشته و رقم استانی آن به 1,808 دلار در ماه رسیده است. آتلانتیک کانادا نیز وضعیت چندان بهتری ندارد؛ در این منطقه رشد 7 درصدی به ثبت رسیده و میانگین نرخ اجاره‌بهای 2,226 دلاری را داریم.

بیشترین نرخ رشد اجاره‌بها اما در ساسکاچوان ثبت شده است. این استان در حال حاضر پایین‌ترین رقم اجاره‌بها در کشور را با 1,338 دلار دارد، اما این نرخ در مقایسه با سال گذشته افزایش 21.4 درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: Daily Hive