Tuesday, September 17, 2024
19.5 C
Calgary

رتبه جهانی دانشگاه تورنتو بهتر از آکسفورد و ام‌آی‌تی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس رتبه‌بندی جدید NTU دانشگاه تورنتو توانسته در جایگاهی بالاتر از دانشگاه آکسفورد و ام‌آی‌تی قرار گیرد.

رتبه‌بندی National Taiwan University (NTU) دانشگاه‌های سراسر دنیا را براساس فاکتورهایی چون خروجی پژوهشی، تعداد مقالات، میزان سایتیشن در مجلات، ایمپکت و … می‌سنجد.

در رتبه‌بندی NTU امسال 1,561 دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در این بین دانشگاه تورنتو عنوان دومین دانشگاه پزشکی و جایگاه کلی چهارم را کسب کرده است. این موسسه آموزش عالی توانسته امتیاز 60.5 از 100 را بدست آورد.

دانشگاه آکسفورد جایگاه پنجم را کسب کرده و پس از آن دانشگاه جان هاپکینز، سینگوا و زایهانگ از چین، کمبریج و ام‌آی‌تی قرار دارند.

رتبه‌های اول تا سوم لیست را نیز بترتیب دانشگاه هاروارد، استنفورد و کالج لندن به نام خود ثبت کرده‌اند. دانشگاه هاروارد توانسته امتیاز دست‌نیافتنی 97.6 را بدست آورد و پس از آن دانشگاه استنفورد با امتیاز 61.5 قرار دارد.

دو دانشگاه دیگر کانادا که در میان صد موسسه برتر آموزشی دنیا جای گرفته‌اند دانشگاه بریتیش‌کلمبیا (UBC) در رتبه 37ام و مک‌گیل در رتبه 57ام هستند. دانشگاه آلبرتا نیز در جایگاه 101ام قرار دارد.

لی کوون، معاون تحقیقات، نوآوری و ابتکارات استراتژیک دانشگاه تورنتو در اینباره گفت: “این رتبه‌بندی بار دیگر به ما یادآور شد که پژوهش‌های انجام گرفته در دانشگاه تورنتو در سطح کلاس جهانی هستند. همچنین این جایگاه نشانگر موفقیت و برتری تحقیقات ما در زمینه‌های گسترده‌ای، از پزشکی تا علوم اجتماعی، است.”

این دانشگاه از سال 2017 به اینسو همواره در بین ده موسسه برتر آموزشی از نگاه NTU جای داشته است.

اما دانشگاه UBC که در رتبه‌بندی پارسال رتبه 33ام را کسب کرده بود، همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. با اینحال در زمینه کشاورزی، روانپزشکی، علوم گیاهی و دامی، محیط‌زیست و اکولوژی و علوم اجتماعی (عمومی) در بین بیست موسسه آموزشی برتر قرار دارد.

دانشگاه مک‌گیل نیز با اینکه رتبه کلی 57ام را کسب کرده، اما در زمینه علوم اعصاب و رفتار در بین پنج موسسه آموزشی برتر دنیا است.

رتبه‌بندی شانگهای که ماه گذشته منتشر شد دانشگاه تورنتو را در رتبه 26ام جهان و اول کانادا قرار داد. دانشگاه UBC و مک‌گیل نیز جایگاه دوم و سوم کشور را کسب کردند.

در این مطالعه دانشگاه تورنتو به امتیاز 39.6 از 100 دست یافت و سقوط دو پله‌ای در مقایسه با پارسال داشت.

شما می‌توانید گزارش کامل رتبه‌بندی NTU را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive