Wednesday, September 18, 2024
20 C
Calgary

بحران کمبود مسکن ارزان در کلگری برای فصل پاییز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بحران کمبود مسکن ارزان در کلگری همچنان پابرجاست و داده‌های جدید از ادامه‌دار بودن آن طی فصل پاییز حکایت دارند.

گزارش 2024 Fall Housing Market Outlook شرکت Re/Max نشان می‌دهد که پاییز امسال نیز کمبود عرضه مسکن ارزان در کلگری برطرف نخواهد شد.

در این گزارش آمده: “کلگری یک بازار ایده‌آل برای فروشندگان است و انتظار می‌رود این شرایط در پاییز ادامه داشته باشد. درحالی که تقاضا برای خرید خانه در شهر همچنان بالاست، تعداد کمی ملک در لیست فروش وجود دارد.”

کمبود عرضه مسکن در بازار باعث شده تا میانگین قیمت خانه در کلگری 11.7 درصد رشد پیدا کند. بین تاریخ 1 ژانویه تا 31 جولای 2023 میانگین قیمت فروش منازل مسکونی در کلگری 539,648 دلار بود، رقمی که هم‌اکنون به 602,653 دلار افزایش پیدا کرده است.

در این بین پیدا کردن خانه‌هایی که پایین‌تر از نرخ میانگین قیمت‌گذاری شده‌اند، بسیار دشوارتر است.

بگفته Re/Max فاکتورهای گوناگون در این امر اثرگذار هستند که بزرگرترین آن‌ها کمبود عرضه خانه‌های جدید در لیست فروش است. این موضوع برای خانه‌های دیتچد زیر 600,000 دلار و کاندو آپارتمان‌های زیر 300,000 دلار یک چالش اساسی ایجاد کرده است. همچنین بر نرخ معاملات این املاک نیز اثر منفی گذاشته و آن را تا حد زیادی کاهش داده است. ورود مهاجران از استان‌های دیگر نیز فشار زیادی بر بازار آورده و خریداران آلبرتایی باید با سرمایه‌گذاران بیرون از استان رقابت کنند.”

این گزارش می‌گوید که تقاضای بالا در بازار و کمبود عرضه، موجب رشد سریع قیمت خانه‌های ارزان در لیست فروش می‌شود.

بنابراین اگر قصد فروش ملک خود را دارید ماه‌های پیش‌رو بهترین زمان است، اما اگر خرید خانه در کلگری با قیمت زیر 600,000 دلار مدنظر شماست، شاید بهتر باشد کمی منتظر بمانید.

منبع: Daily Hive