Wednesday, September 18, 2024
19 C
Calgary

بزرگترین پروژه فضایی تاریخ کانادا با قدرت دنبال می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا روز جمعه یک وام 2.14 میلیارد دلاری جدید را در اختیار شرکت Telesat قرار داد تا برای پیشرفت پروژه اینترنت ماهواره‌‌ای هزینه کند.

همزمان دولت کبک نیز از اعطای وام 400 میلیون دلاری به این شرکت خبر داد. شرکت Telesat با شرکت فناوری فضایی MDA قراردادی امضا کرده تا ماهواره‌های خود را در Ste-Anne-de-Bellevue کبک بسازد.

بگفته ترودو مجموعه ماهواره‌های Telesat Lightspeed که در مدار کم‌ارتفاع قرار می‌گیرند به کانادایی‌های ساکن نواحی دورافتاده، ازجمله جوامع بومی و شرکت‌های معدن‌کاری و جنگلداری، اجازه دسترسی به اینترنت ارزان‌تر و قابل اطمینان را خواهند داد.

بنابر اعلام دفتر نخست‌وزیری این وام موجب ایجاد 2,000 شغل در کانادا می‌شود.

فرانسوا لگو، نخست‌وزیر کبک، اظهار داشت که Telesat قصد دارد 967 شغل جدید در این استان ایجاد کند. او به این موضوع اشاره کرد که سه شرکت هوافضای بزرگ دنیا در کبک حضور دارند و این صنعت برای آن‌ها از اهمیت بسیار برخوردار است. البته آینده این حوزه بیش از آنکه در هواپیما خلاصه شود به ماهواره‌ها بستگی دارد، موضوعی که لگو آن را بعنوان یکی از دلایل سرمایه‌گذاری اخیر عنوان کرد.

دنیل گولدبرگ، رئیس شرکت Telesat، این پروژه را بزرگترین برنامه فضایی تاریخ کانادا خواند. او اظهار داشت که توسعه ماهواره‌ها موجب بهبود ارتباط اینترنتی، امنیت ملی و خدمات عمومی در کانادا و دیگر نقاط خواهد شد.

گولدبرگ پرتاب این مجموعه ماهواره را یک جهش متحول‌کننده برای کانادا، کبک و تمام دنیا می‌داند.

بگفته ترودو شرکت Telesat که دفتر مرکزی آن در اتاوا قرار دارد مبلغ 4.4 میلیارد دلار را از طریق انجام تحقیق و توسعه فناوری، به اقتصاد کانادا باز می‌گرداند.

همزمان شرکت MDA برنامه توسعه 185,000 فوت مربعی واحد خود در کبک، با هدف رفع نیازهای آینده و ساخت پیشرفته‌ترین خط مونتاژ ماهواره‌ها در دنیا را، آغاز کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها اولین مورد از 198 ماهواره Telesat در سال 2026 به مدار زمین پرتاب می‌شود.

منبع: Global News