Thursday, September 19, 2024
19.2 C
Calgary

بررسی ابعاد خسارات طوفان تگرگ تابستانی در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش اداره بیمه کانادا (IBC)، طوفان تگرگ تابستانی اوایل ماه آگوست در کلگری دومین فاجعه طبیعی خسارت‌بار در تاریخ کانادا است.

این طوفان با تگرگ‌هایی به اندازه تخم‌مرغ در بخش شمالی کلگری همراه بود. در پی این بلای طبیعی گزارش‌های بسیاری درباره آسیب نمای ساختمان‌ها، شکستن پنجره‌ها، آسیب به آسفالت‌ خیابان‌ها، شکستن شیشه و آسیب به سقف خودروها دریافت شد.

طبق برآوردهای ابتدایی که توسط Catastrophe Indices and Quantification Inc. (CatIQ) انجام شده است، از هر پنج خانه یکی آسیب جدی دیده و حدود ۲.۸ میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه خسارت زده است.

این حادثه پس از آتشسوزی جنگل Fort McMurray در سال ۲۰۱۶ پرهزینه‌ترین فاجعه طبیعی کانادا است. چهار مورد از پنج فاجعه طبیعی کانادا در آلبرتا روی داده که شامل طوفان تگرگ سال ۲۰۲۰ با خسارت ۱.۳ میلیارد دلاری نیز می‌شود.

در حال حاضر یکی از بدترین سال‌ها از نظر خسارت‌های فجایع طبیعی را پشت‌ سر می‌گذاریم. تابستان امسال آتش‌سوزی شهر جسپر موجب نابودی بیش از ۳۵۰ ساختمان شد و حدود ۹۰۰ میلیون دلار خسارت به بار آورد. این فاجعه در جایگاه دهم لیست خسارت‌بارترین بلایا قرار دارد.

اداره بیمه کانادا در گزارش خود اضافه می‌کند که رویدادهای ناشی از تغییرات اقلیمی در تابستان امسال بیش از ۳.۶ میلیارد دلار خسارت در پی داشت. این عدد در سال ۲۰۲۳ به ۳.۱ میلیارد دلار رسید. باید توجه داشت که گزارش اخیر تنها خسارات ناشی از رویدادهای طبیعی را بررسی کرده و این ارقام شامل آسیب به زیرساخت‌های عمومی، اموال و وسایل نقیله بدون بیمه نمی‌شوند.

منبع: Daily Hive