Thursday, September 19, 2024
7.4 C
Calgary

جایگاه کانادا در بین بهترین کشورهای جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در گزارش جدید US News & World Report که بهترین کشورهای جهان را رتبه‌بندی می‌کند، کانادا سقوطی ناچیز را تجربه کرده است.

گزارش 2024 Best Countries با نظرسنجی از حدود 17,000 نفر در سراسر جهان تهیه شده است.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به 89 کشور جهان در ده بخش گوناگون چون تاریخ، ماجراجویی، نفوذ فرهنگی، قدرت و بدنه اجتماعی، امتیاز داده‌اند. در نهایت با احتساب این نمرات جایگاه هر کشور در لیست تعیین شده است.

در رتبه‌بندی امسال کانادا در مقایسه با سال گذشته دو پله سقوط داشته و رتبه چهارم را کسب کرده است. البته جایگاه کشور در دو فاکتور بدنه اجتماعی و انطباق‌پذیری در مواجه با چالش‌ها سوم و دوم بوده و امتیازی بالا در دو بخش روابط دوستانه و آزادی مذهبی داشته است.

در این گزارش آمده: “کانادایی‌ها افتخار می‌کنند که تمام شهروندان فرهنگ‌های خود را پاس می‌دارند. در سال 1971 کانادا یک سیاست ملی چندفرهنگی را برگزید که ضامن تنوع فرهنگی کشور است.”

در رتبه سوم این لیست ایالات‌متحده جای گرفته که در مقایسه با سال گذشته دو پله صعود دارد. این بالاترین جایگاه همسایه جنوبی از زمان آغاز انتشار این گزارش است. ایالات‌‌متحده رتبه نخست فاکتور قدرت و انطباق‌پذیری در مواجه با چالش‌ها را کسب کرده است. وجود متحدان بین‌المللی باعث شده این کشور بعنوان یک رهبر جهانی شناخته شود.

ژاپن با صعود چهار پله‌ای در مقایسه با سال گذشته به رتبه دوم لیست رسیده است. کشور آفتاب تابان در نیمی از فاکتورها در بین ده رتبه نخست قرار گرفته و دو بخش فناوری و تخصص تکنولوژیک برگ‌های برنده آن هستند.

در این گزارش سوییس برای سومین سال پیاپی رتبه نخست را به خودش اختصاص داده است. جایگاه سوییس در فاکتور امنیت، سطح پایین فساد و آزادی بیزینس‌ها از هر کشور دیگر بالاتر است.

لازم به ذکر است که ایران در این گزارش بین 89 کشور به رتبه 82ام دست پیدا کرده است.

شما می‌توانید گزارش و لیست کامل کشورها را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive