Thursday, September 19, 2024
17.2 C
Calgary

خانه‌دار شدن در شهرهای کانادا چقدر زمان می‌برد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس یک گزارش جدید، کانادایی‌ها به ویژه نسل زد، باید سال‌های طولانی برای خانه‌دار شدن تلاش کنند.

وبسایت Pint2 Homes بتازگی زمان لازم برای پس‌انداز و تامین پیش‌پرداخت خرید خانه در بیست شهر بزرگ کانادا را، محاسبه کرده است. این بررسی نشان می‌دهد که برای برخی شهروندان، خانه‌دار شدن بیش از هر زمان دیگر به یک رویا تبدیل شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که نسل زد و هزاره بیش از دیگران برای خرید خانه اشتیاق دارند، اما با در نظر گرفتن نرخ ملی مسکن، شرایطی دشوار در پیش خواهند داشت. در حال حاضر حداقل نرخ مسکن در کانادا از حدود 350,000 دلار شروع می‌شود و تامین 20 درصد پیش‌پرداخت به معنای لزوم پس‌انداز 70,000 دلاری است.

طبق داده‌های Point2 Homes کانادایی‌های نسل زد (15 تا 25 ساله) با بدترین شرایط پس‌انداز برای خرید خانه روبرو هستند. دلیل اصلی این موضوع درآمد پایین این گروه است.

Source: Point2Homes

برای مثال این نسل باید بیش از چهار دهه برای خرید یک خانه در مارکهام انتاریو پس‌انداز کند.

میانگین درآمد ساکنین این شهر سالانه 16,603 دلار بوده و میانگین قیمت خانه‌ها نیز 667,250 دلار است، بنابراین 20 درصد پیش‌پرداخت برای خرید 133,450 دلار می‌شود.

برای پس‌انداز و خرید خانه در شهر وان انتاریو نیز باید زمان طولانی 36.5 سال منتظر بمانند؛ این رقم برای شهر ونکوور 32.7 سال است.

وینیپگ با 9.3 سال، ادمونتون با 8.9 سال و کبک با 7.8 سال شرایط بسیار بهتری را برای این گروه سنی فراهم می‌کنند.

هنگامی که به داده‌های گروه‌های مسن‌تر جامعه می‌پردازیم، زمان لازم برای تامین پیش‌پرداخت به طور قابل‌توجه کاهش پیدا می‌کند؛ مهمترین دلیل آن بالاتر بودن درآمد این افراد است.

Source: Point2Homes

برای مثال جوانان نسل هزاره (25 تا 34 ساله) برای تامین پیش‌پرداخت خرید خانه در مارکهام تنها به 15 سال زمان نیاز دارند و این زمان در شهر وان به 13.8 سال می‌رسد.

Source: Point2Homes

نسل هزاره مسن‌تر (35 تا 44 ساله) برای تهیه پیش‌پرداخت مسکن در مارکهام 11.9 سال زمان می‌خواهند و این رقم برای شهرهای دیگر چون وان، ونکوور، برمپتون و تورنتو به زیر 10 سال کاهش پیدا می‌‎کند.

Source: Point2Homes
Source: Point2Homes
Source: Point2Homes

طبق این گزارش جوان‌ترین افراد نسل زد و مسن‌ترین افراد نسل بیبی بومرز بیش از سایرین برای خرید خانه تا پیش از پایان سال جاری اشتیاق دارند.

این درحالیست که شرایط خرید خانه برای آن‌ها، با توجه به سطح درآمد پایین‌تر، دشوارتر از دیگر گروه‌های سنی است.

این گزارش می‌افزاید با وجود آنکه 62 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌خواهند در سال آینده خانه بخرند، بسیاری از آن‌ها آمادگی مالی لازم را ندارند؛ طبق این بررسی بیش از نیمی از این افراد تنها 10,000 دلار برای پیش‌پرداخت خرید مسکن کنار گذاشته‌اند.

از طرفی کانادایی‌ها با شرایط بسیار بد برای پس‌انداز روبرو هستند. طبق این گزارش از هر ده پاسخ‌دهنده چهار نفر اظهار داشتند که کمتر از 10 درصد درآمد ماهانه خود را برای تامین مبلغ پیش‌پرداخت پس‌انداز کرده‌اند.

گزارش Point2 Homes به این موضوع اشاره می‌کند که بسیاری از خریداران بلقوه مسکن اطلاعات درستی درباره میزان پیش‌پرداخت لازم برای خرید مسکن در کانادا ندارند.

هم‌اکنون میانگین نرخ مسکن در کانادا به حدود 700,000 دلار می‌رسد، یعنی پیش‌پرداخت 20 درصدی برای آن 140,000 دلار ناقابل آب می‌خورد. البته معمولا با نصف این رقم نیز می‌توان در بازارهای مختلف خانه خریداری کرد.

با این وجود نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که 66 درصد پاسخ‌دهندگان انتظار داشتند که مبلغ پیش‌پرداخت کمتر از 50,000 دلار باشد، به عبارت دیگر بسیاری از کانادایی‌ها ذهنیت درستی درباره آن ندارند.

منبع: Daily Hive