Sunday, September 29, 2024
9.1 C
Calgary

محدودیت بیشتر برای تحصیل دانشجویان خارجی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اجرای سیاست‌های سختگیرانه‌ دولت فدرال برای تحصیل دانشجویان خارجی در کانادا، حال شاهد کاهش چشمگیر ورود آن‌ها به کشور هستیم.

بنابر اعلام دولت فدرال تعداد ویزاهای تحصیلی جدید برای دانشجویان خارجی در سال 2025 به میزان 10 درصد کمتر از امسال خواهد بود. سقف صدور ویزا برای سال 2024 تعداد 485,000 مورد است، بنابراین سال آینده این سقف به 437,000 ویزا کاهش پیدا کرده و برای سال 2026 نیز همین مقدار خواهد بود.

همزمان برنامه Post-Graduation Work Permit Program (PGWP) نیز طی ماه‌های آتی بروزرسانی می‌شود.

بگفته Immigration Refugees and Citizenship Canada (IRCC) یکی از این تغییرات متقاضیان را ملزم می‌کند تا تسلط حداقلی خود به زبان فرانسه یا انگلیسی را ثابت کنند. هدف از این اقدام تسهیل فرایند دریافت اقامت دائم و انطباق بهتر با شرایط متغییر اقتصادی کشور است.

دانشجویانی که از کالج‌های دولتی فارغ‌التحصیل می‌شوند همچنان شرکت استفاده از برنامه PGWP را برای مدت سه سال خواهند داشت. البته این مجوز در صورتی ارائه می‌شود که رشته تحصیلی آن‌ها با صنایعی که نیاز بلندمدت به نیرو دارند، همخوانی داشته باشد.

در این بین محدودیت ساعات کار نیز برای دانشجویان خارجی اعمال شده است.

بگفته مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال، این تغییرات نشان می‌دهند که دولت در راستای تقویت برنامه‌های شهروندی موقت تلاش می‌کند و یک برنامه مهاجرتی جامع‌تر را برای پاسخ به چشم‌انداز متغیر امروز، ارائه می‌دهد.

او در اینباره گفت: “سیستم مهاجرتی ما باید یکپارچگی خود را حفظ کند و پایدار باشد. در همین راستا هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا مهاجران جدیدالورود بتوانند به موفقیت برسند.”

از دیگر تغییرات می‌توان به محدودیت ارائه مجوز کار برای همسر دانشجویان خارجی در مقطع ارشد اشاره کرد. بر این اساس تنها آن دسته از افراد می‌توانند این مجوز را دریافت کنند که مدت زمان تحصیل همسر آن‌ها 16 ماه یا بیشتر باشد.

علاوه بر این محدودیت‌هایی نیز برای صدور مجوز کار برای همسران نیروی کار خارجی در مشاغل مدیریتی، حرفه‌ای یا حوزه‌هایی که با کمبود نیرو مواجه هستند، اعمال می‌شوند.

رندی بواسنو، وزیر استخدام فدرال، در اینباره گفت: “برنامه Temporary Foreign Worker Program با هدف برطرف کردن مشکل کمبود نیروی کار در دورانی که کانادایی‌های واجد شرایط نمی‌توانستند تقاضای موجود را جبران کنند، طراحی شد. در حال حاضر ما شاهد افزایش تعداد نیروی کار کانادایی واجد شرایط هستیم.”

او تاکید کرد که تغییرات اخیر با این هدف انجام شده که استخدام نیروی کار کانادایی در اولویت قرار گیرد.

منبع: Daily Hive