Sunday, September 29, 2024
9.1 C
Calgary

شکایت‌های گروهی که می‌توانید در غرامت آن‌ها سهیم شوید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در شرایط کنونی پیدا کردن هر منبع مالی اضافی می‌تواند تا حد زیادی مفید باشد. در این بین می‌توان از غرامت پرداختی توسط شرکت‌ها و نهادها نیز بهره برد. در این مطلب برخی از شکایت‌های گروهی که می‌توانید در غرامت سهیم شوید را، معرفی می‌کنیم.

شکایت گروهی 15.2 میلیون دلاری تثبیت قیمت eBook

این شکایت گروهی در ماه مه توسط دادگاه‌های انتاریو و کبک تنظیم شده است. بر این اساس از Branch MacMaster LLP، Sylvestre Painchaud SENCRL، Strosberg Sasso Sutts LLP و Berger Montague (Canada) P.C.، به دلیل تثبیت قیمت در سراسر کشور، شکایت شده است.

طبق این شکایت تمام کسانی که بین تاریخ 1 آوریل 2010 تا 10 مارس 2017 در کانادا eBook خریداری کرده‌‎اند، می‌توانند شرایط دریافت غرامت را پیدا کنند.

این پرونده بمعنای اعتراف به تخلف از طرف متشاکیان نیست، بلکه نشان‌دهنده سازش دعاوی مورد مناقشه است.

به این ترتیب حداقل 10 میلیون دلار بین خریداران واجدشرایط که فرم مربوطه را تکمیل کنند، تقسیم می‌شود.

شکایت گروهی 12.5 میلیون دلاری از وست‌جت

یک شکایت گروهی با موضوع هزینه بار و چمدان مسافران، ثبت شده است.

گروه حقوقی Evolink در اوایل ماه ژوئن اطلاعیه‌ای درباره شکایت گروهی 12.5 میلیون دلاری منتشر کرد؛ البته این بمعنای آن نیست که وست‌جت مسئولیت را پذیرفته است.

این شکایت شامل شهروندان کانادایی و سایر کشورهای جهان می‌شود که بین تاریخ 29 اکتبر 2014 تا 29 ژوئیه 2017 (برای پروازهای داخلی کانادا) یا تاریخ 6 ژانویه 2016 تا 27 فوریه 2019 (برای پروازهای بین‌المللی)، یک هزینه برای اولین چمدان چک شده پرواز خود (که مستقیما با وست‌جت رزرو شده بود) پرداخت کرده‌اند. این درحالیست که برنامه سفر آن‌ها طبق تعرفه‌ای که شامل هزینه بار رایگان می‌شود، رزرو شده بود.

برای دریافت غرامت در این شکایت گروهی نیازی به ثبت درخواست نیست و چنانچه شرایط لازم را دارا باشید به صورت اتوماتیک از آن بهره‌مند می‌شوید.

پیش از هر چیز این شکایت باید به تایید دادگاه برسد. قرار است درخواست مذکور در جلسه 10 am PT در تاریخ 11 اکتبر 2024 در دادگاه‌های حقوقی ونکوور در 800 Smithe Street مطرح شود.

شکایت گروهی بابت ماشین ظرفشویی Whirlpool

بنابر اعلام Charney Lawyers، یک شکایت گروهی ملی علیه Whirlpool و Home Depot تنظیم شده است. دلیل این شکایت فروش برخی مدل‌های ماشین ظرفشویی KitchenAid و Whirlpool معیوب پس از سال 2013 است.

این شرکت حقوقی خاطرنشان شده که آن دسته از شهروندان کانادایی که این محصولات را از Home Depot یا دیگر فروشندگان خریداری کرده‌اند، می‌توانند شرایط دریافت غرامت را دارا باشند.

شاکیان مدعی هستند که ماشین‌های ظرفشویی به دلیل وجود یک قطعه خراب، معیوب هستند؛ همچنین این محصولات مشکل نشت آب دارند.

هنوز جزئیاتی درباره مبلغ غرامت احتمالی منتشر نشده است. شما می‌توانید با مراجعه به اینجا یا ارسال ایمیل به آدرس [email protected] برای ثبت شکایت اقدام کنید.

شکایت گروهی 1.8 میلیون دلاری از نیسان

دادگاه عالی کبک و دادگاه عالی انتاریو دو شکایت گروهی را علیه شرکت نیسان ثبت کرده‌اند. اولین مورد علیه شرکت Nissan Canada Inc.، Nissan Canada Financial Services Inc. و Nissan North America Inc. در انتاریو تنظیم شده و مورد دوم علیه شرکت Nissan Canada Inc. در کبک به ثبت رسیده است.

بنابر اعلام شرکت‌های حقوقی Landy Marr Kats، McKenzie Lake و Du Vernet, Stewart این شکایت‌ها مدعی هستند که نیسان مسئول خسارات ناشی از رویداد هک و سرقت اطلاعات مشتریان است. فرد ناشناس که اطلاعات را به سرقت برده برای بازگرداندن آن‌ها درخواست باج کرده است.

نیسان بروز هرگونه تخلف را رد می‌کند و هیچکدام از اتهامات این شکایت ثابت نشده‌اند؛ با اینحال نیسان موافقت کرده که این دعوا را با پرداخت 1,820,000 دلار حل‌وفصل کند.

به این ترتیب چنانچه در یک بازه زمانی مشخص خودرو نیسان لیزینگ یا اجاره‌ای داشته‌اید، می‌توانید با ارائه اسناد و مدارک لازم تا سقف 2,500 دلار غرامت بگیرید. در صورتی که مدرک ندارید همچنان امکان ثبت آنلاین شکایت وجود دارد.

آخرین مهلت برای ارسال درخواست 21 اکتبر 2024 راس ساعت 11:59 pm EST است. شما می‌توانید فرم درخواست را بصورت آنلاین در اینجا ثبت کنید.

منبع: Daily Hive