Sunday, September 29, 2024
9.1 C
Calgary

پیشبینی هواشناسی آلبرتا برای ماه اکتبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیشبینی هواشناسی ماه اکتبر ECCC برای آلبرتا نشان می‌دهد که هنوز خبری از سرمای استخوان‌سوز زمستانی نخواهد بود.

بگفته آلیسا پدرسون، هواشناس ECCC، دمای هوا در ماه اکتبر گرم‌تر از نرمال است و مدل‌های هواشناسی با اطمینان 60 تا 70 درصد اکتبر گرم را برای استان پیشبینی کرده‌اند.

در این بین شهروندان حدود نیمی از آلبرتا گرما را با شدت بیشتر احساس می‌کنند.

پدرسون در اینباره گفت: “بطور کلی بخش‌هایی از استان که به مرز ساسکاچوان نزدیک‌تر هستند بیش از دیگر نواحی تحت تاثیر دماهای بالاتر از نرمال و هوای خشک‌تر قرار می‌گیرند.”

برآورد می‌شود که طی ماه اکتبر میانگین حداکثر دما در ادمونتون حدود 10 درجه سانتی‌گراد باشد و این دما در منطقه کلگری به 12 درجه سانتی‌گراد نیز برسد، ارقامی که بسیار بالاتر از نرمال هستند.

به باور پدرسون هنوز برای پیشبینی ورود سامانه‌های بارشی و بارش برف در هالووین زود است. این درحالیست که میزان بارش‌ها در بریتیش‌کلمبیا بیشتر از نرمال خواهد بود و چنین شرایطی می‌تواند نواحی غربی آلبرتا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در مقابل نواحی شرقی استان علاوه بر گرما باید با بارش‌های کمتر از نرمال نیز دست‌وپنجه نرم کنند.

با اینحال پدرسون اظهار داشت که پیشبینی ورود سامانه‌های بارشی قدرتمند و سیستم‌های کم‌فشار کاری دشوار است و چنین وضعیتی می‌تواند خیلی سریع اوضاع را تغییر دهد.

در حال حاضر آلبرتا یک سامانه سرد را در هفته آخر سپتامبر تجربه می‌کند و حداقل دما در ادمونتون و کلگری تا 2 درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید.

پس اگر عاشق تابستان، آفتاب و گرما هستید این امید هست که در ماه اکتبر نیز بتوان از شرایط دمایی مطبوع لذت برد.

منبع: Daily Hive