Sunday, September 29, 2024
8.4 C
Calgary

رشد جرایم خشونت‌آمیز در شهرهای بزرگ کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارش اخیر موسسه MacDonald-Laurier نشان می‌دهد که رشد جرایم خشونت‌آمیز در شهرهای بزرگ کانادا نگران‌کننده است.

به گفته دیو اسنو و ریچارد اوداس، نویسندگان این گزارش، طی سال‌های اخیر نرخ جرایم خشونت‌آمیز در کانادا افزایش چشمگیر داشته است. این درحالیست که شدت این جرایم در برخی شهرهای کشور بیش از دیگر نقاط است.

در این گزارش آمار پلیس طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار گرفته که شامل جرایمی چون قتل، حمله فیزیکی شدید، تجاوز جنسی و سرقت می‌شوند.

این جرایم در نه شهر بزرگ شامل ونکوور، کلگری، ادمونتون، وینیپگ، پیل، تورنتو، یورک، اتاوا و مونترال بررسی شده‌اند.

بگفته نویسندگان گزارش نرخ جرایمی چون تجاوز جنسی و سرقت در سراسر کانادا رو به افزایش است. داده‌ها نشان می‌دهند که نرخ تجاوز و سرقت در شهرهای یاد شده طی بازه سه ساله رشد داشته است.

در دهه گذشته تجاوز جنسی تنها جرم خشونت‌آمیز بوده که روند صعودی داشته و در تمامی شهرهای بالا جز اتاوا افزایش پیدا کرده است. در این بین نرخ تجاوز در یورک افزایش جشمگیر را نشان می‌دهد. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ نرخ تجاوز دو برابر شده و از ۲۵.۰ به ۵۵.۲ مورد در هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر رسیده است.

در حالی که نرخ تجاوز در منطقه پیل کمترین افزایش را داشته، اما همچنان رشد ۳۰٪ را نشان می‌دهد. طبق این گزارش نرخ تجاوز از ۳۸ مورد در هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۶ به ۵۲ مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این شرایط در ونکورر نیز مشاهده می‌شود. از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ نرخ تجاوز جنسی از ۷۱ به ۹۲ مورد در ۱۰۰٬۰۰۰ نفر رسیده است. البته تعریف این جرم در شهر ونکوور متفاوت از سایرین است.

تعریف کانادا از تجاوز جنسی در قانون کیفری سه سطح دارد که پلیس شهرهای بزرگ، جز ونکوور، بر اساس آن این جرم را تعریف می‌کنند.

سرقت دومین جرم خشونت‌آمیزی است که طی کوتاه‌مدت افزایش قابل‌توجه داشته است.

وینیپگ با نرخ ۳۰۵ مورد از هر ۱۰۰٬۰۰۰ نفر طی سال ۲۰۲۳، سه برابر بیش از دیگر شهرهای بزرگ سرقت داشته است. پایین‌ترین نرخ سرقت نیز متعلق به یورک است.

درحالی که ادمونتون بالاترین نرخ سرقت را از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ داشته، تورنتو روندی کاهشی را در بلندمدت تجربه کرده‌اند. نرخ سرقت در ونکوور نیز در هر سه دوره زمانی کاهش پیدا کرده است.

برای مطالعه گزارش کامل MacDonald-Laurier به این لینک مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive