Wednesday, October 16, 2024
17 C
Calgary

چرا پیدا کردن شغل تا این حد دشوار شده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرایط بد بازار کار کانادا باعث شده تا پیدا کردن شغل مناسب برای بسیاری به یک چالش تبدیل شود.

بتازگی Hiring Lab با استفاده از داده‌های وبسایت Indeed به بررسی دلایل این موضوع پرداخته است. این گزارش کاهش فرصت‌های شغلی در کشور و رشد نامتوازن مشاغل در نواحی مختلف را بعنوان عوامل اصلی این بحران معرفی می‌کند.

البته برخی نقاط کشور شاهد رشد فرصت‌های کاری نیز بوده‌اند.

در کدام نواحی کانادا فرصت‌های شغلی بیشتر است؟

این گزارش با تحلیل داده‌های سازمان آمار کانادا نشان می‌دهد که تعداد فرصت‌های شغلی در برخی نواحی کانادا، در مقایسه با روزهای نخست پاندمی، بیشتر شده است.

طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و نوااسکوشا، در مقایسه با فوریه ۲۰۲۰، مشاغل بیشتری داشته‌اند. با این وجود نرخ مشاغل موجود استان‌های یاد شده نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۰ کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد موقعیت‌های شغلی در استان‌های دیگر کانادا جز نیوفاندلند نیز، طی سه ماه دوم سال ۲۰۲۴  نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۰، کاهش یافته است.

در کدام استان‌ها آگهی‌های شغلی بیشتری منتشر می‌شوند؟

این گزارش نشان می‌دهد که برخلاف تصور رایج که شهرهای بزرگ فرصت‌های شغلی بیشتری دارند، هرچه بازار کار کوچکتر باشد موقعیت‌های شغلی بیشتر و مناسبت‌تر هستند.

گزارش Hiring Lab پس از گروه‌بندی نواحی کوچک و مناطق روستایی نشان داده که تعداد آگهی‌های شغلی در سپتامبر امسال، نسبت به فوریه ۲۰۲۰، ۱۷ درصد بیشتر شده است.

در همین بازه زمانی تعداد آگهی‌های شغلی در تورنتو، مونتریال و ونکوور ۱۹٪ کاهش نشان می‌دهد.

طبق این گزارش سنت کاترینز (۲۶٪-)، کیچنر- واترلو- کمبریج (۲۴٪ـ)، ونکوور (۲۳٪-)، تورنتو (۲۳٪-) و فورت مک ‌موری (۲۱٪-) بیشترین کاهش آگهی‌های شغلی را داشته‌اند.

این در حالیست که تعداد آگهی‌های شغلی در مناطق کوچکتر چون نورث بی (۷۹٪)، ساگوئنه (۶۱٪)، لث ‌بریج (۵۷٪) و مدیسین هت (۵۱٪) افزایش پیدا کرده است. بر اساس این گزارش تعداد آگهی‌های شغلی در نواحی غیرشهری تمامی استان‌های کانادا، به جز پرنس ادوارد اند نیوفاندلند، از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰٪ رشد داشته است.

تقاضا برای مشاغل با دستمزد بالا مانند مدیریت، خدمات حقوقی و مهندسی صنعتی نیز به توان بازار کار هر منطقه بستگی دارد. این الگو برای مشاغل با درآمد متوسط مانند حسابداری، ساخت‌وساز و صنعت تولید نیز مشاهده می‌شود. بگفته Hiring Lab نیاز به نیروی بهداشت و درمان رابطه چندانی با بازار کار محلی ندارد.

چرا در شهرهای بزرگ‌تر کانادا فرصت‌های شغلی کمترهستند؟

بر اساس این گزارش تعداد فرصت‌های شغلی در شهرهای بزرگ به چندین عامل بستگی دارد. اولین مورد ساختار صنایع به ویژه فناوری است، که استخدام نیروی جدید در آن‌ها بصورت دوره‌ای متوقف می‌شود.

همچنین افزایش نرخ بهره، قیمت مسکن و هزینه‌های وام‌ تاثیر چشمگیری بر بازار کار و اقتصاد شهرهای بزرگ گذاشته است.

پس اگر بدنبال شغل جدید با درآمد بهتر می‌گردید شاید بهتر باشد به شهرهای کوچکتر نقل مکان کنید.

منبع: Daily Hive