Wednesday, October 16, 2024
17 C
Calgary

پیشبینی رشد 88 درصدی نرخ بیمه اتومبیل در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارش جدید Insurance Bureau of Canada (IBC) نشان می‌دهد که نرخ بیمه اتومبیل در آلبرتا، چنانچه سقف کنونی ثابت بماند، تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

بگفته IBC سقف نرخ بیمه استانی شرایط اقتصادی رانندگان، که بطور فزاینده با چالش‌های هزینه‌ای مواجه هستند را، بدتر می‌کند. همچنین بسیاری از مالکان جدید خودرو، معمولا باید هزینه بیشتری را برای بیمه اتومبیل بپردازند.

گزارش MNP که توسط IBC تهیه شده نشان می‌دهد:

  • چنانچه سقف کنونی در سیستم بیمه بدون تغییر بماند، هزینه بیمه اتومبیل بین سال 2023 تا 2033 رشد 87.6 درصدی خواهد داشت
  • سقف تعیین شده برای “good driver”، موجب اجاد تفاوت هزینه‌ای چشمگیر بین افراد واجد و دیگران می‌شود. رشد قیمت بیمه اتومبیل در بازه زمانی مذکور و برای این گروه 43.8 درصد خواهد بود، اما آن دسته از راننده‌ها که شرایط لازم را ندارند بطور میانگین رشد 148.2 درصدی را تجربه می‌کنند

در بخش دیگر گزارش IBC آمده که طی 18 ماه گذشته و پس از تعیین سقف کنونی در ژانویه 2023، نرخ بیمه اتومبیل در آلبرتا 12 درصد رشد داشته است. همچنین رانندگانی که خارج از این سقف قرار گرفته‌اند افزایش 15 درصدی نرخ بیمه را تجربه کرده‌اند.

آرون شاترلند، نایب‌رئیس بخش اقیانوس آرام و غرب Insurance Bureau of Canada (IBC)، در اینباره گفت: “این گزارش نشان می‌دهد که تلاش‌های دولت نتیجه معکوس داشته و شاهد گران‌تر شدن هزینه بیمه اتومبیل برای رانندگان آلبرتایی بودیم. این سقف باید پیش از بدتر شدن شرایط برداشته شود. باید توجه داشت که تنها اقدامات معنادار برای رسیدگی به فشارهای هزینه‌ای موجود می‌تواند بیمه اتومبیل را مقرون‌بصرفه‌تر کند. شرکت‌های بیمه آلبرتا مشتاق هستند تا برای انجام این اقدامات با دولت همکاری کنند.”

البته این تنها خبر ناخوشایند برای صنعت بیمه آلبرتا نیست. طی تابستانی جاری بلایای طبیعی ازجمله طوفان تگرگ کلگری، موجب وارد آمدن فشارها اضافی بر سیستم بیمه استان شدند و شرکت‌های بیمه خسارت‌های سنگینی را پرداخت کردند.

منبع: Daily Hive