Wednesday, October 16, 2024
4.8 C
Calgary

کانادایی‌ها صاحب سیستم دارویی یونیورسال می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با تصویب برنامه سیستم دارویی یونیورسال، کانادایی‌ها یک گام دیگر به دریافت پوشش جامع برای داروهای تجویزی خاص نزدیک‌تر شده‌اند.

روز جمعه لایحه Pharmacare Act توانست Royal Assent را بدست آورده و به تصویب برسد؛ البته این بدان معنا نیست که بلافاصله پوشش دارویی یونیورسال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت کانادا، وزیر بهداشت مارک هالند با استان‌ها و قلمروها همکاری خواهد کرد تا به توافق‌های دوجانبه برای دسترسی همگانی، تک‌پرداخت و دلاری به طیف گسترده‌ای از داروهای پیشگیری از بارداری و دیابت، بعنوان بخش اول برنامه ملی پوشش دارویی یونیورسال، دست پیدا کنند.

هالند در اینباره گفت: “تمام کانادایی‌ها لیاقت آن را دارند که به مراقبت‌ها درمانی موردنیاز، شامل داروهای تجویزی، دسترسی داشته باشند. برنامه ما برای دسترسی یونیورسال به داروهای پیشگیری از بارداری و دیابت به معنای آزادی آنان برای انتخاب داشتن یا نداشتن فرزند و گامی مهم در راستای بهبود سلامت و برابری درمانی در کانادا است.”

هرچند این قانون پس از نهایی شدن توافق‌ها شامل پوشش داروهای دیابت و پیشگیری از بارداری می‌شود، اما ارائه لیست کامل داروهای ضروری و دیگر محصولات در حوزه وظایف آژانس داروی کانادا قرار دارد. این سازمان باید یک فرمول ملی و استراتژی خرید عمده دارو را با هدف کاستن از قیمت‌ها و توزیع سریع و آسان این اقلام، طراحی کند.

در بخشی از اطلاعیه سازمان بهداشت کانادا آمده: “دولت کانادا درباره بهبود دسترسی، کاستن از قیمت و مصرف مناسب محصولات دارویی با استان‌ها، قلمروها، بومیان و دیگر شرکا و افراد مشورت خواهد کرد.”

بگفته این سازمان، قانون جدید به حدود نه میلیون زن و افراد به جنسیت‌های دیگر اجازه می‌دهد تا به داروهای پیشگیری از بارداری دسترسی پیدا کنند.

همچنین جمعیت 3.7 میلیون نفری کانادایی‌های مبتلا به دیابت صاحب پوشش یونیورسال به داروهای موردنیاز خود می‌شوند. این موضوع خطر بروز علائم خطرناک بیماری را کاهش می‌دهد و کیفیت زندگی آن‌ها را تا حد زیادی بهبود خواهد داد.

بریتیش‌کلمبیا بعنوان اولین استان کشور تفاهم‌نامه دوجانبه برای اجرای برنامه پوشش یونیورسال دارویی را با دولت فدرال به امضا رسانده است.

هالند در کنفرانس روز جمعه G7 که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، بر تلاش دولت فدرال بمنظور اجرای توافق‌های لازم برای اجرای برنامه دارویی با تمامی استان‌ها و قلمروها تا پیش از فصل بهار، تاکید کرد.

منبع: Daily Hive