Tuesday, October 22, 2024
6.2 C
Calgary

رشد ۳۰ هزار دلاری قیمت مسکن در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش جدید Royal LePage قیمت مسکن در ادمونتون طی یک سال گذشته رشد 30 هزار دلاری را تجربه کرده است.

طبق این گزارش میانگین قیمت مسکن ادمونتون در سه ماهه سوم سال جاری با افزایش ۵.۴ درصدی نسبت به پارسال به ۴۵۶٬۳۰۰ دلار رسیده است.

میانگین قیمت یک خانه دیتچد نسبت به سال گذشته ۵.۷٪ افزایش یافته و در سه‌ ماهه سوم سال جاری به ۴۹۸٬۹۰۰ دلار رسیده است. میانگین قیمت کاندو نیز با افزایش ۳.۱ درصدی در بازه زمانی مشابه رقم ۲۰۱٬۰۰۰ دلار را ثبت کرده است.

همچنین متوسط نرخ مسکن در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته ۶.۵٪ افزایش یافته است که چیزی برابر با ۳۰٬۰۰۰ دلار است.

بگفته تام شی‌یر، مشاور و مالک Royal LePage، بازار مسکن ادمونتون یکی از پررونق‌ترین سال‌های خود را پشت سر می‌گذارد. بهرچند میزان معاملات در ماه‌های جولای و آگوست کاهش داشت، اما پیش‌بینی می‌شود روند فروش تا پاییز ادامه پیدا کند.

در حالی که عرضه مسکن همچنان پایین است، ما شاهد شکسته شدن رکوردهای تقاضا در دو دهه اخیر هستیم. بخش عمده این تقاضا برای به خانه‌اولی‌ها است که قصد دارند از شهرها و استان‌های دیگر به ادمونتون نقل مکان کنند.

میانگین قیمت مسکن در سطح ملی نیز طی سه ماهه سوم سال و در مقایسه با سال پیش افزایش ۱.۶ درصدی داشته و به ۸۱۵٬۵۰۰ دلار رسیده است. این گزارش پیشبینی می‌کند که میانگین قیمت مسکن در سه‌ماهه چهارم امسال در مقایسه با سال گذشته ۵.۵٪ افزایش پیدا کند.

منبع: Daily Hive