Monday, October 21, 2024
-2.1 C
Calgary

رشد چشمگیر سهم مالیات در هزینه‌ خانواده‌های کانادایی‌

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس یک مطالعه جدید خانواده‌های کانادایی بیشتر درآمد خود را بجای اختصاص برای تامین نیازهای ضروری، صرف پرداخت مالیات می‌کنند.

گزارش امسال Canadian Consumer Tax Index، که توسط انستیتو فریزر تهیه می‌شود، به بررسی سهم مالیات در جدول هزینه‌های خانواده‌ها طی سال 2023 پرداخته است.

این گزارش نشان می‌دهد که پارسال بطور میانگین خانواده‌ها 43 درصد از درآمد خود را صرف پرداخت مالیات کرده‌اند؛ این درحالیست که میزان هزینه‌ خانواده‌ها برای تامین نیازهای ضروری شامل مسکن، غذا و پوشاک تنها 35.6 درصد بوده است.

بگفته جک فاس، مدیر Fiscal Studies و یکی از نویسندگان گزارش، مالیات بیشترین سهم را در هزینه‌های خانواده‌های کانادایی به خودش اختصاص داده است.

طبق این گزارش میانگین هزینه‌های مالیاتی خانواده‌ای که درآمد سالانه 109,235 دلاری دارد به 46,988 دلار می‌رسد.

بنابر اعلام انستیتو فریزر این شرایط در مقایسه با سال 1961، که میانگین هزینه‌های مالیاتی خانواده‌ها 33.5 درصد از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌داد و 56.5 درصد از درآمد صرف تامین نیازهای ضروری میشد، تغییر چشمگیری را نشان می‌دهد.

البته باید توجه داشت که در گذشته خبری از برنامه‌های فدرال و خدمات اجتماعی که با استفاده از درآمد‌های مالیاتی تامین بودجه می‌شوند، نبوده است. یکی از این برنامه‌ها Canada Health Act است که از سال 1984 خدمات درمانی رایگان را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

در کنار این انستیتو فریزر هزینه‌های آشکار و پنهان چون مالیات بر درآمد، فروش، دستمزد، مسکن، کربن، بهداشت و درمان، سوخت و الکل را در این امر موثر می‌داند.

این گزارش می‌افزاید که از سال 1961 به اینسو میانگین مالیات پرداختی خانواده‌های کانادایی بطور متوسط رشد 2,705 درصدی داشته است؛ در همین بازه زمانی هزینه‌های مسکن، پوشاک و غذا بترتیب افزایش 2,006 درصدی، 478 درصدی و 901 درصدی را تجربه کرده‌اند.

بسیاری از کانادایی‌های این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا با وجود رشد چشمگیر مالیات پرداختی، چندان شاهد آثار و نتایج مثبت آن در زندگی خود نیستند.

منبع: Daily Hive