Monday, October 21, 2024
-2.4 C
Calgary

وخیم‌تر شدن آمار ورشکستگی کانادا‌یی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هزینه‌های سنگین زندگی و تورم سنگین باعث شده تا بسیاری از کانادایی‌ها بیش از پیش بدهکار شوند، موضوعی که سبب وخیم‌تر شدن آمار ورشکستگی در بین شهروندان شده است.

بر اساس آخرین گزارش انجمن CAIRP، که با بررسی 35,082 کانادایی و در سه‌ماهه دوم سال جاری انجام شده، نرخ ورشکستگی در مقایسه با سال گذشته 12.4 درصد افزایش یافته است.

بگفته CAIRP نرخ ورشکستگی مصرف‌کنندگان کانادایی به بالاترین حد در چهار سال گذشته رسیده است.

پیش از این آخرین بار در سه‌ماهه پایانی سال 2019 و پیش از آغاز پاندمی تعداد پرونده‌های ورشکستگی ثبت شده از 35,000 مورد فراتر رفته بود.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که بطور میانگین در سه‌ماهه دوم 2024 هر روز 386 کانادایی ورشکستگی خود را اعلام و ثبت کرده‌اند.

آندره بولداک، رئیس CAIRP، باور دارد که رسیدن نرخ ورشکستگی به بالاترین حد طی چهار سال گذشته نشانگر عمق چالش‌های اقتصادی است که بسیاری از کانادایی‌ها با آن روبرو هستند.

او افزود: “هنگامی که افراد مجبور می‌شوند پول بیشتری را برای خرید مواد غذایی و دیگر نیازهای اولیه صرف کنند، بطور طبیعی داشتن تعهد مالی و پرداخت بدهی کارت‌های اعتباری یا دیگر خدمات از این دست، غیرممکن می‌شود.”

او اظهار داشت که چنین شرایطی باعث می‌شود تا کانادایی‌ها بیش از پیش در بحران مالی غرق شوند، زیرا در زمان مقرر بدهی را نمی‌پردازند، از کارت‌های اعتباری برای تامین هزینه‌های روزانه استفاده می‌کنند و تحت پیگرد برای چنین تاخیرها قرار می‌گیرند.

در دوازده ماه منتهی به تاریخ 30 ژوئیه 2024، میزان ورشکستگی مصرف‌کنندگان کانادایی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته 16.5 درصد بیشتر شده است.

در این بین انتریو بالاترین رشد نرخ ورشکستگی مصرف‌کننده را در سه‌ماهه دوم 2024 (در مقایسه با سال گذشته) به خودش اختصاص داده است؛ در این استان 13,309 پرونده به ثبت رسیده که رشد 18.3 درصدی را نشان می‌دهد.

در مقام دوم کبک با رشد 17.6 درصدی قرار دارد و تعداد 8,594 پرونده در این استان تشکیل شده است. در جایگاه سوم نیز آلبرتا با رشد 10 درصدی و ثبت 4,900 پرونده به چشم می‌خورد.

کسب‌وکارهای کانادایی نیز همچنان آمار ورشکستگی بالایی دارند؛ در بازه سه‌ماهه دوم امسال 1,541 بیزینس اعلام ورشکستگی کرده‌اند که رشد 41.4 درصدی در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان ورشکستگی کسب‌وکارها در بازه‌های سه‌ماهه کاهش یافته است.

بر این اساس در سه ماه دوم سال جاری تعداد موارد ورشکستگی کسب‌وکارها در مقایسه با سه ماه اول 23.1 درصد کمتر بوده است.

بگفته بولداک این کاهش می‌تواند بخاطر ایجاد ثبات در بیزینس‌ها، به دلیل مدیریت امور مالی و رویکرد محافظه‌کارانه‌تر برای بازپرداخت کمک‌های اقتصادی دریافتی در دوران پاندمی، روی داده باشد.

او افزود: “کاهش تورم و روند ادامه‌دار کاهش نرخ بهره نیز می‌توانند از دیگر دلایل بهبود شرایط کسب‌وکارها باشند.

بولداک پیشبینی کرده که نرخ ورشکستگی مصرف‌کنندگان کانادایی همچنان بالا بماند.

او در اینباره گفت: “هرچند فاکتورهای اقتصادی گوناگون بر تعداد پرونده‌های ورشکستگی مصرف‌کنندگان اثر دارند، اما افراد بدهکار بیش از هر چیز تحت تاثیر تغییرات نرخ بهره قرار می‌گیرند. با وجود آنکه نرخ‌های بهره شیب نزولی پیدا کرده است، اما آثار آن دیرتر قابل مشاهده هستند. بنابراین انتظار داریم این ارقام همچنان بالا باقی بمانند.”

منبع: Daily Hive